Zagreb – Multimedijska tribina o rocku i izložba fotografija u MSU

Multimedijska tribina o rocku ‘Hrvatski rock danas i komparacija dekada – od 80-ih preko 90-ih do nultih i desetih ‘, u sklopu koje će biti otvorena izložba prijedloga omota grupe Dorian Gray, održat će se 15. studenog u zagrebačkom Muzeju za suvremenu umjetnost.

O izložbi :

Izložba prijedloga omota grupe Dorian Gray, 1982/83. u Ekstenziji MSU- od 20 sati

(Dizajn i fotografije: Bachrach & Kristofić)

… Kako DG nisu imali svog inovativnog Enoa, kad je album ˝Sjaj u tami˝ konačno izašao, mladi band je dobio hit singl ali se njihova nervozna funkijada negdje zagubila i pretočila u mračni pop koji je na ondašnjoj, široko postavljenoj sceni (i ta raznovrsnost zapravo je najveća kvaliteta novovalnog razdoblja) imao svoje mjesto čak i na top listama, ali na duži rok, osobito nakon hokejskih izmjena postave banda, nije imao perspektive, pa se band razišao već nakon drugog albuma.

Ali štogod mi sad (ili onda) mislili o pjesmama na toj ploči, njezina je opravica od prvog dana bila neprijeporna. Bachrach & Krištofić su složili cover koji je preživio do danas, kao jedan od ikoničnih vizuala novovalne epohe, koji i trideset godina kasnije stoji al pari s rješenjima današnjice, kada su dizajnerima na usluzi mnogi alati koji u doba B&K inovacija nisu postojali. Stoga je Sanjina i Mariova domišljatost kojom su spojili fotografski i slikarski iskaz, s ciljem postizanja maksimalne ekspresije Terzina i Maxova lica, primjer kako kreativnost nadilazi granice medija a omot ploče može postati primjer na kojem će se nove dizajnerske generacije izučavati, čak i na najvišoj edukacijskoj razini.

No da ne bi s neravnog terena pop kulture odlutali na izglancane podije akademizma, zaključujem samo da dvojac s Bukovca ni ovom prigodom ne spava na lovorikama već i ovom reinterpretacijom vlastitog, klasičnog likovnog uratka, potvrđuje njuvejversku otvorenost prema reciklažnim/restauratorskim postupcima kojima svaki dovršeni artefakt ponovno može postati vrelo inovacije i nove kreacije.

(iz teksta Saše Pavkovića)