Zagreb – izložba fotografija: ROT – WEISS – BLAU / CRVENO-BIJELO-PLAVO

Izložba fotografija fotografske udruge ”Fotokreis”, Eisenstadt, Austrija:
”ROT – WEISS – BLAU / CRVENO-BIJELO-PLAVO”

Vrijeme: 16. 06. 2015. – 27. 06. 2015.
Mjesto: Galerija Fotokluba Zagreb
Organizator: Fotoklub Zagreb, Ilica 29/3, 10000 Zagreb i fotografska udruga ”Fotokreis”, Železno (Eisenstadt), Austrija.

 

Fritz Mossburger
Fritz Mossburger

 

ROT – WEISS – BLAU / CRVENO-BIJELO-PLAVO

naslov je izložbe fotografija desetorice članova fotografske udruge ”Fotokreis” iz Železnog (Eisenstadt) koja je postavljena u Galeriji Fotokluba Zagreb, Ilica 29/3, a biti će otvorena u utorak 16. lipnja 2015. godine s početkom u 19:30 sati.

Na izložbi, svojim pojedinačnim ili serijskim radovima, sudjeluju: Anton Burits, Dieter Gansterer, Dieter Hauer, Peter Kovacs, Helmut Mauthner, Franz Milkovits, Fritz Moßburger, Hedda Pflagner, Helmut Schwarz i Andreas Wuketich.

Ovaj kulturni događaj priređen je pod pokroviteljstvom Austrijskog kulturnog foruma u Zagrebu, povodom 60. obljetnice njegova osnivanja, a posvećen je nedavno preminulom bivšem ravnatelju ove ustanove mr. Robertu Sučiću (Robert Szucsich).

Izložba je plod dugogodišnje plodne kulturne suradnje dviju fotografskih udruga, započete još 2003. godine, a traje sve do današnjih dana. Gospodin Robert Sučić, tadašnji ravnatelj Austrijskog kulturnog foruma (2001. – 2006.) i dr. Ivo Pedišić, tadašnji član Upravnog odbora Fotokluba Zagreb, bili su pokretači plodne suradnje između fotografske udruge Fotokreis iz Železnog (predsjednik Manfred Eisner) i Fotokluba Zagreb (predsjednik Vinko Šebrek).

Dr. Ivo Pedišić bio je punih deset godina nositelj programa međusobne suradnje dvaju klubova u kojem su, osim razmjena fotografskih izložbi, bili priređivani i drugi zanimljivi i vrijedni sadržaji, kao što su međusobni susreti članova kluba, organizacija stručnih izleta i radionica, organizacija i nazočnost članova kluba raznim kulturnim manifestacijama i slično.

Kroz te i druge sadržaje, svake se godine ostvarivao i obogaćivao zajednički program, međusobna predstavljanja i promicanje austrijskog i hrvatskog fotografskog stvaralaštva, predstavljanje njihovih autora s težištem na suvremenu fotografsku i umjetničku praksu kroz suvremena umjetnička i tehnološka kretanja obiju zemalja. Posebna pozornost posvećivala se prezentaciji fotografskih tradicija i inovacija, kao izraza pluraliteta i povezanosti dvaju klubova i gradova Železnog i Zagreba.

“Ove vrijednosti i ciljevi ugrađeni su i u ovu izložbu…”, rekla je prigodom pripreme izložbe, gospođa Hedda Pflagner predsjednica fotografske udruge “Fotokreis”, naglasivši da su povezanost hrvatskog i austrijskog naroda, dugogodišnja kulturna suradnja kao i prožimanje njihovog stvaralaštva, simbolizirani u samom nazivu izložbe – CRVENO, BIJELO PLAVO.

Istaknula je i ovo: ”Upravo zadana tema, da tri nacionalne boje Hrvatske budu kreativni središnji element u osmišljavanju i stvaranju fotografija, dala je mojim kolegama i meni osobno mnogo ideja, konceptualnih mogućnosti i poticaja za kreativno istraživanje, eksperimentiranje i stvaranje. Svaki od nas je pronašao svoj pristup u kom su ove tri boje bile istovremeno i predmet i nositelj ideja, emocionalnih i racionalnih doživljaja. Fotografije su nastale u raznim krajevima Hrvatske, Austrije, ali i drugdje. Neki od mojih kolega i ja smo odabrali motive i prizore iz Hrvatske. Ja sam na primjer, odabrala Istru. Istra, sa svojim povijesnim kamenim selima, je raj za fotografe ili jednostavno za ljude koji rado gledaju i vide predivne i zanimljive detalje i znaju se radovati malim, slikovitim predjelima, prizorima i motivima. Bale u Istri je takovo mjesto i ova moja plava serija fotografija čini se kao slika neke zapuštene ali ipak žive fotografske dragocjenosti. Čovjek i priroda su tu ostavili svoje tragove, svaki na svoj način”.

Ovakav pristup omogućio je doista širok raspon, kako tematike, tako i tehnike koje su upotrijebili autori, iako je, naravno, na izložbi bilo moguće prikazati tek jedan mali dio tih raspona. Posebnu vrijednost izložbi daje sloboda stvaranja autora kao pojedinaca ali i skupine u cjelini. Ta nam se sloboda prikazuje na realnoj, metaforičkoj, tematskoj i simboličkoj razini. Prepoznaju se i prepliću različite osobnosti fotografskog pristupa, eksperimentiranja i istraživanja, od figurative do apstrakcije bogate bojama i neobičnim oblicima, čudnim sklopovima elemenata, predmeta i ambijenata, čvrste likovne koncepcije, ali i nepredvidivog i neponovljivog sadržaja.

Boje, oblici i sjene, koje promotrači najčešće ne mogu odmah prepoznati prilikom promatranja, te nastoje pretvoriti: apstraktno u realno, nepoznato u poznato, nevidljivo u vidljivo, To su zapravo motivi, predmeti i prizori iz svakodnevnog života, iz same zbilje koje su autori fotografirali za vrijeme mnogih putovanja Hrvatskom, Austrijom ili drugim krajevima. Veći dio fotografija mogli bismo svrstati u likovna djela koja se najčešće nazivaju magičnim realizmom u kojem se motivi i prizori iz stvarnosti prepliću s elementima fantastike i mašte, poistovjećujući se na taj način s njom i tvoreći tako skladne cjeline zasnovane na objektivnom odnosu, stvarajući druga i drugačija značenja i poruke.

Vinko Šebrek, AFIAP, ESFIAP

počasni predsjednik Fotokluba Zagreb

 

Helmut-Mauthner_Kika
Helmut Mauthner – Kika
Andreas-Wuketich_Glaube
Andreas Wuketich – Glaube