Zagreb – izložba fotografija: Hrvoje Slovenc – “Marble Hill”

Galerija Marisall i Muzej suvremene umejtonosti u Zagrebu pozivaju Vas na jedinstvenu izložbu fotografija u dva galerijska prostora Hrvoje Slovenc “Marble Hill” čije će otvorenje biti u četvrtak, 14.03.2013., 19 sati (No galerija, MSU Zagreb), i u petak, 15.03.2013., 19 sati (Galerija Marisall, Mesnička 5).  Izložba ostaje otvorena do 30. ožujka u No galeriji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu te do 5. travnja u Galeriji Marisall u Zagrebu.

„Zrelost i sigurnost Slovenčeve opsesivne ideje očita je upravo iz serije fotografija predstavljenih u Galeriji Marisall. Naime, sve fotografije nastale su, kao što objašnjava autor, iz „vlastitog filma“, iz vizija njegove imaginacije, svojevrsnog nadrealnog putovanja u vlastitu inačicu „Alise u zemlji čudesa“. „Trenuci prikazani na fotografijama mogli su se dogoditi tijekom gorenja stana. Potencijalni stanari mogli su zauzeti poze u trenucima  panike i pozirati pred kamerom, kao u nekom reality showu.“- zapisao je autor. Dojam teatralnosti prostora i nadrealnosti prizora pojačava i autorova igra veličinama fotografskih uvećanja, odnosima unutar  kompozicija te težnja prema monokromiji odnosno diskretnom nijansiranju između crnog i bijelog. Uz to, fotografije su nadahnute i pojedinim radovima iz povijesti fotografije poput studija pokreta Aedwearda Muybridgea ili Mana Raya te kolažiranjem fotografija pronađenih u zgarištu izgorjela stana. Na prvi pogled, u drugom djelu Slovenčeve izložbe što ju predstavlja u Muzeju suvremene umjetnosti, čini se kako je jasnije razdvojio stvarnost i fantaziju- no posrijedi je diskretno no sustavno  prožimanje stvarnosti i nestvarnog. Naime, riječ je o seriji portreta autorovih prijatelja i bliže obitelji iz Zagreba i New Yorka zajednički povezanih ulogama koje preuzimaju ili nastoje odigrati. Kako autor precizira, počeci njegova interesa za fotografiju paralelni su s njegovim preseljenjem u New York. Tamo, ne samo da se susreo s začudnim svijetom određenih uloga i fiksiranih pravila, već je upoznao i fotografsku umjetnost koja ga je, kako sam ističe, naučila gledati i vidjeti. Već u počecima svog fotografskog obrazovanja, prilikom zadatka  namijenjenom savladavanju dokumentarne fotografije  „uhvatite trenutak“, Slovenc je svjesno režirao fotografiju i predstavio je režirane trenutke kao realne događaje. “ Iz predgovora Leile Topić.