Zagreb – izložba fotografija “First shot / Prvo okidanje”

Izložba First shot / Prvo okidanje, na kojoj se predstavljaju ovogodišnji pobjednici natječaja First shot – Andrej Lemut, Andrea Resner i Katarina Zlatec, otvara se u srijedu, 4. prosinca, u 19 sati, u podrumu Galerije Klovićevi dvori.

Andrea Resner, autorica fotografija izloženih u Galeriji Klovićevi dvori, za svoje je prvo samostalno predstavljanje odabrala seriju analognih fotografija pod nazivom Daleko/blizu.
Riječ je o svestranoj umjetnici koja dolazi iz Splita. Nakon završetka preddiplomskog studija na Umjetničkoj akademiji u Splitu, iz rodnog grada seli se u Zagreb gdje je na Akademiji likovnih umjetnosti diplomirala Grafiku na nastavničkom odsjeku. Djeluje na područjima ilustracije, instalacije, street art-a i posljednje dvije godine sve više na području fotografije.

Kao što Andreu Resner ne zanima samo jedan način umjetničkog izražavanja, tako se ni unutar medija fotografije ne ograničava na jednu tehniku, iako gotovo uvijek poseže za analognim fotografskim aparatom. Naime, među radovima koje je izložila u sklopu ciklusa First Shot/ Prvo okidanje primjećujemo nekoliko crno-bijelih fotografija dok su ostale u boji.  Riječ je o 22 fotografije snimljene na 35 mm filmu, kojima nije bilo unaprijed namijenjeno da budu stavljene u zajedničku seriju. Poveznica doduše postoji, a to je tema portreta, koja se provlači kroz sve fotografije.(..)

Andrej Lamut, umjetnik iz Ptuja, autor je fotografija izloženih u sklopu ciklusa First Shot/ Prvo okidanje u Galeriji Klovićevi dvori. Za svoju prvu samostalnu izložbu odlučio je pokazati seriju pod nazivom Podoba podobe (u slobodnom prijevodu Predodžbe slike), koja je napravljena za diplomski rad na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna u Ljubljani gdje je autor završio smjer vizualnih komunikacija. Riječ je o devet analognih crno-bijelih fotografija, izrađenih u tehnici želatinskog srebrotiska i razvijenih na format od 92 x 110 centimetara.

Ako bismo samo brzinski bacili pogled na seriju, za većinu fotografija bismo rekli da su to pejzaži s tu i tamo uhvaćenom kojom ljudskom figurom. Međutim, zagledamo li se duže, uočavamo da je pejzaž tek kulisa glavnoj, znatno ozbiljnijoj temi. Naime, to je konceptualan rad u kome Andrej Lamut kroz umjetnost, odnosno kroz fotografiju želi progovoriti o složenim životnim pitanjima te ukazati na probleme današnje, suvremene civilizacije. Da bi u tome uspio, odlučio je sâm izrežirati scene te je uveo motive i statiste u ulogama koje ne bismo nužno ondje očekivali, primjerice, motiv personifikacije smrti koji nas uvjerava da uhvaćeni kadrovi nisu slučajni. (..)

Izložbom pod nazivom Pas u travi i druge, postavljenom u Galeriji Klovićevi dvori, predstavlja se mlada umjetnica Katarina Zlatec. Rođena je i odrasla u Đurđevcu, a za studija se preselila u Zagreb gdje je magistrirala vizualne komunikacije na Studiju dizajna. Za vrijeme studija slušala je predavanja o fotografiji te se otada njome počela ozbiljnije baviti.
Jedanaest fotografija odabranih za prvu samostalnu izložbu nastale su u zadnje dvije godine, a radi se o analognim fotografijama snimljenim aparatom Yashica Lynx. One nisu nastale kao unaprijed zamišljeni ciklus, nemaju čvrstu tematsku poveznicu, ali ipak zajedno imaju smisla. Naime, Katarina Zlatec u izloženim radovima prikazuje život. Nisu to neki bitni događaji njezina ili tuđih života, niti su značajni jer nose neku važnu poruku.

To su tek male crtice svakodnevice, koje su se posložile tako da postanu estetski privlačne, a autorica je, snimajući ih, uspjela postići da nam je jednako privlačan kadar nogometnog treninga ili odjeće na sušenju kao i morskog prostranstva ili zimskog pejzaža. To je zato što ljudi, stvari, kao i sama radnja, koje u većini fotografija niti nema, na ovim fotografijama nisu bitni, odnosno, jednako su bitni kao i ono što na prvi pogled ne uočavamo, poput svjetla, neba i velikoga praznog prostora, koji na fotografijama Katarine Zlatec postaju gotovo opipljivima. Zbog načina na koji autorica uspijeva uhvatiti  boje i svjetlo, fotografije odišu određenom vedrinom, ali i mirnoćom, čemu pridonosi i polegnuti format svih fotografija. Umjetnica odlično uspijeva uloviti atmosferu koja postaje nit vodilja, odnosno glavni element koji pojedinačne fotografije povezuje u cjelinu.  (..) Saša Brkić, kustosica izložbe