Zagreb i zagrepčani 2009

Od 26. svibnja pa sve do 8 lipnja u tijeku je izložba povodom obilježavanja grada Zagreba. Izložba nosi naziv “Zagreb i Zagrepčani 2009”, a u organizaciji Fotokluba Zagreb. Izložbu možete posjetiti u galeriji Fotokluba Zagreb, Ilica 29/3 i to svakim radnim danom od 9-16 sati te utorkom od 19-21 sat.

Savršen spoj tradicije i suvremenog

U čast Dana Grada Zagreba, Fotoklub Zagreb priređuje još jednu u nizu izložbi svojih članica i članova naslovljenu Zagreb i Zagrepčani. Izložbe s ovim naslovom, čije priređivanje datira od 1965. godine, postala je uz manje prekide i uz manju promjenu načina priređivanja, tradicija Fotokluba Zagreb. Dobre klupske kolekcije, radovi poznatih majstora fotografije, sve veća nazočnost mladih, inovativnih autora, solidne postave izložbi i kvalitetni katalozi pridonosili su njezinoj ozbiljnosti i značaju.
Kada je riječ o ovoj izložbi, možemo ustvrditi da je postigla novu kakvoću temeljenu na tradiciji i kretanjima u suvremenoj fotografiji. Ona je otišla dalje i više, po brojnosti sudionika, po kakvoći radova starijih majstora fotografije i po atraktivnosti radova mladih i novih članova. Mnoge od zaprimljenih fotografija, a posebno one nagrađene i pohvaljene odišu neposrednošću, svježinom, prozračnošću. Izložba čini jedan lako čitljiv, zanimljiv i privlačan foto-esej o Zagrebu i Zagrepčanima. Ona vodi posjetitelja od autora do autora, od slike do slike, od motiva do događaja, ona priča priče i otkriva ono što mnogi nisu vidjeli.

Fotografske slike na ovoj izložbi lako se prate i čitaju, isto tako kao što se čita Matoševa lirika ili Šenoini romani. Kao što je Matoš u načinu svog pjesničkoga izraza težio racionalnoj kontroli nad svim komponentama pjesme, od motiva do stiha, tako i mnogi naš autori u svom stvaranju sve više teže likovnosti i tehničkoj perfekciji djela. Oni pokazuju nepogrešiv osjećaj za kompoziciju, za raspored glavnog i sporednog, za oblike i profinjeni koloristički senzibilitet. Slično kao Šenoa, koji u svoje romane nije mehanički prenosio “stilske formacije” zapadnih kanona, naši autori u svoje radove ne unose pomodarstvo, odnosno ne prihvaćaju baš sve što se danas producira u svjetskoj fotografiji. Većina od njih svoj rad i djelovanje temelje na poznavanju svjetske i nacionalne fotografije, pa time grade solidnu umjetničku kulturu i zapaženu likovnu strukturu svojih fotografija.

To posebno potvrđuju autorice i autori nagrađenih fotografija koji u svojim ostvarenjima daju bogatstvo likovnih i tehničkih rješenja. Vjerujem da neću povrijediti druge autore, ako iz kruga zaprimljenih fotografija spomenem samo nagrađene i pohvaljene, jer upravo oni daju pravu sliku ove izložbe. Njihove radove objavljujemo u ovom katalogu.

Prvonagrađenu Kseniju Španec već dugo pratimo na izložbama po njezinom dobrom poznavanju tehničkih i kreativnih mogućnosti fotografije. Poznamo je po i njezinoj čarobnoj moći i umijeću da u otkrivanju istine života sačuva njegovu poeziju i ljepotu.
Isto tako drugonagrađeni Čedomil Gros, koji često na našim i drugim izložbama zauzima zapažena mjesta, i u ovoj svojoj nagrađenoj fotografiji nudi nova rješenja temeljena na likovnosti i na nenametljivoj tehničkoj perfekciji.
Ana Šesto, koju već poznajemo kao svestranu umjetnicu osebujnog senzibiliteta, ovaj puta nagrađenom fotografijom inzistira na simboličnosti interpretacije teme.

Senka Jurković Gros također je svojim ranijim fotografijama skrenula pozornost na sebe, a nagrađenom fotografijom otkriva liričnost, simboliku i atmosferu zagrebačkog ugođaja. Fotografije Božidara Kasala pripadaju kategoriji figurativno-kolorističke ekspresije. Boje i tonske vrijednosti su njegovo najjače sredstvo izražavanja, pa tako i na ovoj nagrađenoj fotografiji.

Damir Pildek, već poznat po svom osebujnom izričaju, ovaj se put predstavlja impresivnom slikom zagrebačkih pročelja u stilu svojevrsnog magičnog realizma. Renato Pejković i na ovoj izložbi, kao i na ranijim nama poznatim ostvarenjima, pronalazi nove izražajne forme za svoj bogati idejni svijet.

Na fotografiji Željka Krčadinca odmah pada u oči neobično lijep vizualni doživljaj. Autor se u pravo vrijeme našao na pravom mjestu i izvanrednom senzibilnošću osjetio vrijednost rasporeda tonova i elemenata arhitekture, pritisnuo u pravo vrijeme na okidač fotoaparata i napravio fascinirajuću fotografiju. Svi ti autori nastoje dati nešto novo, nešto originalno i studiozno.

Pravo otkriće su novi članovi i mladi autori koji uspješno dokazuju da fotografija ne počinje i ne završava pritiskom na okidač fotoaparata. Rad Nade Bezić, detalj skulpture, pokazuje kako se iz najobičnijeg motiva i s dosta ideja može ostvariti vrlo dobra i zanimljiva fotografija.

Davor Curić pokazuje izvanredan smisao za snapshot, pa tako njegova fotografija nije bezlična registracija događaja, već posjeduje određen, ponajprije emocionalan stav prema jednom, svakidašnjem događaju. Neposredna, simpatična, nenamještena i svakidašnja fotografija Maje Jokić lijepo prikazuje kako treba prilaziti temama koje na prvi pogled izgledaju banalne, ali koje, ako se uredno snime, mogu biti mala remekdjela. Šime Lugarov, svojom pohvaljenom fotografijom otkriva da je pravi kreativac koji je iz običnog motiva napravio neobičnu i zanimljivu fotografiju.

Šećer dolazi na kraju. Žiri je sukladno propozicijama natječaja posebno izdvojio i nagradio tri veoma uspjele kolekcije fotografija, koje vrijedi predstaviti. Davor Bolant nam svojom kolekcijom otkriva da spretno traga i pronalazi specifična sadržaje kojima pokazuje svježinu i posebnost svoje opservacije. Tako se i ovaj puta našao u središtima zbivanja, eksponirao je u pravom trenu i polučio vrlo sadržajna i likovno zanimljiva ostvarenja.

Novo lice i novo osvježenje na ovoj izložbi je Ana Mrazek. Ona svojim radom potvrđuje staro pravilo da je u umjetnosti mnogo važnije znati kako umjetnik prikazuje motiv od onoga što prikazuje. Isto tako čini i Nena Brkić koja svojom kolekcijom hrabro kombinira nježan lik ženskog tijela te ekstijera. Vještim umjetničkim sažimanjem pokreta balerine i dekorativnih elemenata ekstijera, iza kojeg se naziru zagrebačke vizure, stvorila je čarobna likovna ostvarenja.

Da zaključimo! I na ovoj izložbi, kao i na ranijim, zapažamo sva kreativna strujanja u našem klubu. Jedni autori naginju reporterskoj, novinskoj fotografiji, gdje nije fotografija samo likovni izraz, već u prvi plan dolazi događaj, njegov značaj, a likovni kvalitet je u drugom planu. I druga, po mojem sudu, veća grupacija autora, koji solidnom likovnom kulturom i suvremenim tehničkim postupcima, svijet realnog približavaju slikarstvu. Udružena jedna i druga struja vješt su spoj romantike i realizma, a pridodat oštrom oku, one čine temeljni sastojak naše uspješne klupske kreativne fotografije.

Vinko Šebrek

2_Ana-Shesto
Ana Shesto

1_Ksenija-Spanec
Ksenija Spanec

3kol_Brkic_prica1
Nena Brkić

P_Renato-Pejkovic
Renato Pejković

2kol_Mrazek_radost
Ana Mrazek

P_Sime-Lugarov
Šime Lugarov

3_Bo-idar-Kasal
Božidar Kasal

P_Maja-Jokic
Maja Jokić

P_Nada-Bezic
Nada Bezić

2_Cedomil-Gros
Čedomil Gros

P_Davor-Curic
Davor Curić

P_Zeljko-Kr-adinac
Željko Krčadinac

3_Damir-Pildek
Damir Pildek

1kol_Bolant_izlog
Davor Bolant

3_-Senka-JurkovicGros
Senka Jurković Gros

Kontakt mail: fkz@fotoklubzagreb.hr
Izvor: www.fotoklubzagreb.hr