Umag – izložba fotografija: HOD PO RAMPI

Plakat s radom Roberta Sironića iz ciklusa Ne Qua Ne Là
Plakat s radom Roberta Sironića iz ciklusa Ne Qua Ne Là

 

GRIN PHOTO GALLERY (Umag, Poljane 9) uz suorganizatore Gradsku knjižnicu Umag i Forum Tomizzu te medijsku i vizualnu potporu Egoist Artz & Partz produkcije, predstavlja u petak, 6. 3. 2015. od 19 sati HOD PO RAMPI, intermedijalni događaj posvećen književnom natječaju za kratku priču LAPIS HISTRIAE.

Program uključuje:
• predstavljanje knjige najboljih priča pristiglih na Lapis Histriae 2014 (u izdanju Gradske knjižnice Umag)
• otvaranje ART izložbe radova autora čije su instalacije, fotografije, performance, platna, skulpture itd. objavljene kao ilustracije u knjizi Lapis Histriae 2014 (tema: Hod po rampi)
• predstavljanje natječaja Lapisa Histriae 2015 (tema: Crni rad) i novih članova žirija.
Sudjeluju novi članovi žirija za najbolju kratku priču Tea Tulić, Laura Marchig i Marko Sosič, selektorica i kustosica izložbe Maja Briski te Neven Ušumović, književnik i ravnatelj umaške knjižnice.

Izložba je otvorena do 6. 4. 2015.

 

HOD PO ART RAMPI / IN BILICO SULLA SBARRA ARTISTICA / HOJA PO ART RAMPI

Nakon implantiranja novog vizualnog identiteta za Forum Tomizzu i Lapis Histriae 2010., svako redovno, godišnje ukoričenje zbirke kratkih priča doživljavala sam istodobno i kao izazov za promišljanje svježih rješenja za prezentaciju, ne samo knjige nagrađenih tekstova (svojevrsnog podsjetnika na opus i kreativnu autorsku strategiju spisatelja Fulvia Tomizze), nego i samih osnova što ih izvorni koncept Foruma već godinama zagovara: intenziviranje komunikacijskih modaliteta međunarodnog kulturološkog sustava ispreplitanjem srodnih umjetničkih i civilizacijskih senzibiliteta.

Na tom sam tragu za petu ediciju knjige zamislila dodatne razine projekta koje po prvi put osim spisatelja uključuju i likovne umjetnike pozvane da paralelno, ali neovisno o prispjelim tekstovima, na najrazličitije načine (grafika, instalacija, fotografija, performance, akril na platnu, skulptura, video itd.) realiziraju vlastita viđenja HODA PO RAMPI, izvorne zadane teme književnog natječaja.
Izuzetni rezultati takvog radikalnog pomaka koji ne integrira samo autore nego i njihove izvedbene medije, omogućili su inspirativan suživot tekstualnih i vizualnih elemenata pa osnovu aktualnog estetskog identiteta zbirke najboljih kratkih storija čine radovi proizvedeni specijalno za taj istoimeni, uspješno realizirani internacionalni artistički natječaj. Osim kao ilustracije za knjigu, izvorne verzije te selektirane kolekcije u daljnjem promotivnom manevru prezentiramo i kao zajednički multimedijalni projekt, koji usputnom transformacijom knjige LAPIS HISTRIAE 2014 u originalni izložbeni katalog, istodobno temeljito revalorizira mogućnosti njihove, dosad uobičajene, samostalne izlagačke i medijske promocije.

Kako se prva izložba likovnog projekta HOD PO RAMPI održava u fotografskoj galeriji GRIN, odlučila sam da se radovi umjetnika koji su uvršteni u zbirku HOD PO RAMPI tom prigodom prezentiraju uglavnom izborom fotografija, bilo da je riječ o dokumentaciji nečijeg rada ili portretu umjetnika u njegovom autentičnom radnom ili životnom prostoru. Budući izlagački prostori tražit će sasvim razumljivo i drugačija prezentacijska rješenja za raznovrsne medijske sadržaje kojima su se na zadanu temu referirali sudionici izložbe, probrani međunarodni umjetnici: Tea Bičić (Labin), Sabina Damiani (EU), Galina Davydtchenko (Stockholm), Adriano Gon (Trieste), Fulvio Juričić (Pula), OPA Group (Skopje), Vladimir Leben (Ljubljana), Antoni Maznevski (Skopje/New York), Marijan Molnar (Zagreb), Julijana Kocanović Grubić (Pula), Zaneto Paulin (EU), Robert Sironić (Umag/EU), Bálint Szombathy (Budapest) & Ivona Verbanac (Labin).
Osim atraktivnih memorabilia poput postera, art kartolina, kataloga, t-shirta i fotografija, posebna pikanterija izložbe promocija je specijalno dizajniranih primjeraka zbirke LAPIS HISTRAIE 2014 koji su dodatno otisnuti uz njenu redovnu nakladu. Riječ je o osam autorskih naslovnica od kojih je svaka otisnuta i ukoričena u tri unikatna i signirana primjerka knjige koje tako, za razliku od uobičajene nakladničke prakse, i same postaju relevantni unikatni art produkti nove multimedijalne strategije.

(Maja Briski, iz teksta kataloga izložbe)