Svjetlosni efekti uz pomoć bljeskalice

Svjetlost iz različitih izvora ima različitu boju (ili temperaturu boje). Moguće je kontrolirati obojenje izvora svjetla obojenim filterima i sličnim pomagalima i postizati dojmljive efekte. Pripremili smo mali reportažni vodič.144-svjetlosni-efekti-uz-pomoc-bljeskalice

kolaz

Najpraktičniji izvor svjetla kojemu možemo kontrolirati boju je bljeskalica. Bljeskalicu možemo koristiti za razne efekte koji se na drugačije načine ne mogu postići. Bljeskalica je jako praktična za rad na terenu jer je lagana i može se pričvrstiti na razne načine (na fotoaparat, na stativ, na drvo ili bilo koji drugi predmet). Poželjno je koristiti bljeskalice kompatibilne s Vašim fotoaparatom jer mnogi proizvođači danas ugrađuju sustave za daljinsku bežičnu kontrolu bljeskalice u fotoaparat. To je izuzetno praktično i mi se sami nerijetko iznenadimo efektima koji se mogu postići.

Za odlazak na teren poželjno je imati pri ruci samoljepivu traku, gumice, kvačice, dosvjetljivaće i difuzore (papir, paus, folije), čokoladu (čokoladu pojedete, a aluminjsku foliju koristite za razne efekte dosvjetljivanja), bombone umotane u prozirne obojane folije (bombone pojedete, a foliju stavite preko glave bljeskalice), a kada ste vani u šumi ili na livadi ponesite i repelente protiv krpelja i komaraca (dobro je i čisto lavandino ulje).

montaza1

Za potrebe našeg eksperimenta koristili smo bežičnu bljeskalicu smještenu na takozvani gorila stalak koji se može pričvrstiti na bilo koji objekt u blizini. Bljeskalica je radila u difuznom modu, a preko nje smo stavili dio obične obojane folije kako bi dobili bljesak u boji. Ako su predmeti svjetliji (npr. bijeli) reflektirati će više obojenja, dok će se na obojenim predmetima (npr. lišće) pomiješati njihova prirodna boja i boja bljeska. Budući da snaga svjetla pada s udaljenošću, udaljeniji predmeti su i sve manje obojeni. Moguće je koristiti i više bljeskalica s različitim bojama, ili kombinirati umjetnu rasvjetu po ulicama ili kućama (a i njih se može prekriti obojenim folijama) pa će se boje njihovih svjetala mješati i proizvoditi zanimljive efekte (mogućnosti za igru su beskonačne – farovi automobila, male LED svjetiljke itd.).

Intenzitet i veličina obojenog područja regulira se otvorom zaslona-blende kojom određujemo osvjeteljenje prednjeg plana, brzinom zatvarača kojim reguliramo osvjetljenje pozadine i kontrolom snage bljeska na bljesaklici (ako ima tu mogućnost).

Poželjno je bljeskalicu odvojiti od fotoaparata da se sjenama naglasi tekstura objekata koje fotografiramo. To će doprinjeti dinamici prizora i fotografija će biti daleko sadržajnija nego da smo bljeskalicu upotrijebili s fotoaparata. Bljeskalicu možemo smjestiti u rupe, ulegnuća, puknuća, brazde u kamenju i stijena, između stijena, iza stabala, itd. Starije bljeskalice posjeduju i mikro utikač koji se može produžnim kabelom spojiti na fotoaparat (ili dodatak koji se stavlja na hotshoe fotoaparata).

blitz_05 Primjena različitih filtera na bljeskalici. blitz_06 Bljeskalica unutar pukotine u stijeni. blitz_07 Osvjetljenje pozadinskog plana različitim filterima na bljeskalici.

blitz_04Bljeskalica skrivena iza stabla.

RedBlitz Kombiniranje umjetne rasvjete i bljeskalice s filterom.

blitz_01Nezemaljski prizori pred oluju.

blitz_02 “Independence day” nad Međimurjem

 

blitz_03 Žito bez lovca

Fotografije: Tomislav Buza, Milivoj Kuhar, Lidija Novak.

…..