Split – izložba fotografija: VIKTOR POPOVIĆ | Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica)

Do 8. prosinca produženo je trajanje izložbe Viktora Popovića Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica) zbog velikog interesa publike.

Najnovije radove umjetnika, kojima je okosnica rekontekstualizacija arhitekture nekadašnje splitske Vojne bolnice, čija je izgradnja prethodila urbanističkom projektu Splita 3, te se smatrala najznačajnijom splitskom građevinskom realizacijom šezdesetih godina,  moći će se pogledati u Galeriji MKC i naredna tri dana (srijeda, četvrtak, petak) od 14 do 21 sat.

Galerija MKC / Dom mladih od 16. studenog do 8. prosinca 2017. Radno vrijeme galerije: 14 – 21 sat (svaki dan osim nedjelje i praznika)

Izložba Bez naziva (Arhiv ST3: Vojna bolnica) predstavlja najnovije radove splitskog umjetnika Viktora Popovića.  Riječ je o seriji hibridnih objekata na kojima na velike formate digitalnih ispisa arhivskih fotografija snimljenih 1965. godine u tadašnjoj Vojnoj bolnici u Splitu, Popović intervenira prepoznatljivim fluorescentnim cijevima i industrijskim filterima za korekciju boje. Dinamična igra između prikaza bolničkog interijera i hladne geometrije svjetlosnih akcenata dokumentarnoj fotografiji daje snažnu auratičnost umjetničkog djela. Centralni rad je prostorna instalacija sačinjena od rashodovanih bolničkih kreveta iz splitskog KBC-a. Formom konstrukcije velike instalacije sazdane od željeznih kreveta Popović citira modernističke elemente arhitekture bolničke centralne zgrade, ali i potencira memorijski kod samog uporabnog predmeta.

Izložba je nastala je kao nastavak projekta Bez naziva (Arhiv ST3) započetog 2015. godine koji je umjetnik prvi puta predstavio u splitskoj Galeriji Škola. Polazište za nastanak svih recentnih radova arhivsko je istraživanje urbanističkog i arhitektonskog nasljeđa iz razdoblja velike modernizacije Splita iz 1960-ih. Razlozi rekontekstualizacije prostora Splita 3 i navedenog povijesnog razdoblja dijelom proizlaze iz umjetnikove osobne memorije, ali i činjenice da je arhitektura visoke moderne potpuno u skladu s referentnim poljem njegovog dosadašnjeg interesa u području povijesti umjetnosti. No, značajan preokret u Popovićevoj strategiji vidljiv u radovima nastalim u posljednje dvije godine rezultat je izrazito kritičkog stava prema današnjem stanju urbanih prostora Splita i odnosu prema modernističkom nasljeđu. Odluka da za rad koristi upravo arhivske, a ne recentne fotografije (kao što je bio slučaj s nekim njegovim ranijim radovima) svojevrstan je vid podsjećanja na vrijednosti po kojima su ti prostori izvorno bili mišljeni.

Suvereno povezivanje različitih medija, posezanje za naslijeđem modernističke arhitekture i dizajna, preplitanje društvene i osobne memorije, primjena metoda arhivskog istraživanja, apropijacije, dekonstrukcije i kolažiranja, te konstruiranje novog sustava otvorene mreže značenja, čine djelo Viktora Popovića autentičnim predstavnikom umjetnosti našeg vremena.

Viktor Popović rođen je 1972. godine u Splitu. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1996. godine. Od 1998. godine predaje Slikarstvo, Crtanje akta i Crtanje na Slikarskom odsjeku Umjetničke akademije u Splitu, od 2013. godine u zvanju redovitog profesora. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Za svoj rad višestruko je puta nagrađivan (Nagrada 36. splitskog salona, Hrvatska udruga likovnih umjetnika Split, Split 2009.; Prva nagrada na Natječaju za izradu idejnog rješenja spomenika don Mihovilu Pavlinoviću na Trgu Mihovila Pavlinovića u Splitu (sa Ana Grgić), Grad Split, Split 2009.; Godišnja Nagrada za najboljeg mladog umjetnika, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, Zagreb 2006.; Godišnja Nagrada za suvremenu umjetnost Filip Trade, Zagreb 2005.; Velika nagrada VIII. trijenala hrvatskog kiparstva Gliptoteke HAZU, Zagreb 2003.).

[email protected]

Organizacija izložbe: MKC Split, u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu gdje je izložba bila postavljena od 20.10. do 5.11.2017.

Kustosice izložbe: Jasminka Babić, Nataša Ivančević.

Postav izložbe: Viktor Popović.

Izložba je realizirana uz podršku Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Službe za kulturu, umjetnost i staru gradsku jezgru Grada Splita i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.