Split – izložba akt fotografija: “Tvoje tijelo moja kuća”

U Galeriji Fotokluba Split, Marmontova 5, u četvrtak 14. ožujka 2013. godine u 19.00 sati bit će otvorenje izložbe akt fotografija naziva "Tvoje tijelo moja kuća". Organizator izložbe je Luka Marotti iz čije su zbirke fotografije. Izložena će biti 41 akt fotografija poznatih hrvatskih fotografa 20. stoljeća i suvremenog doba.

U Galeriji Fotokluba Split, Marmontova 5, u četvrtak 14. ožujka 2013. godine u 19.00 sati bit će otvorenje izložbe akt fotografija naziva “Tvoje tijelo moja kuća”. Organizator izložbe je Luka Marotti iz čije su zbirke fotografije. Izložena će biti 41 akt fotografija poznatih hrvatskih fotografa 20. stoljeća i suvremenog doba.

Otvorenje u Galeriji u Marmontovoj biti će prvo predstavljanje spomenute zbirke hrvatskoj publici, te ujedno i početak izložbene turneje po Hrvatskoj. Namjera je autora i izdavanje monografije hrvatske akt fotografije u dogledno vrijeme.

Popis autora fotografija: Duško Kečkemet, Pero Dragičević, Joso Špralja, Marko Vrdoljak, Zrinka Buljević, Damir Fabijanić, Ivana Marinić Kragić, Vladimir Vučinović – Čarli, Marko Čolić, Ivan Kovač, Vladimir Šimunić, Rino Gropuzzo, Jozo Četković, Franjo Bahovec, Foto Tonka, Miljenko Marotti, Ivan Balić – Cobra, Boris Hnatijuk, Stephan Lupino, Tošo Dabac, Egon Hreljanović, Ranko Dokmanović, Robert Ravnić, Milan Pavić, Brkan, Stanko Abadžić, Marija Braut, Zvonimir Golob, Luka Marotti, Max Juhasz, Tomislav Dolovčak, Branko Kukurin, Višnja Serdar, Mio Vesović, Velizar Vesović, Željko Koprolčec, Ivan Posavec, Josip Klarica, Luka Mjeda, Petar Dabac, nepoznati autor.

Naslovna fotografija: Ivana Marinić Kragić 

Aktovi

Akt – golo ljudsko tijelo univerzalni je motiv u umjetnosti – od prapovijesti i Willendorfske Venere, ljepotice stare više od tri tisuće godina, preko antike koja je skulpturama – primjerice Venere Miloske – zadala kanon ljepote svom, pa i mnogim razdobljima, do europskog slikarstva od gotike naovamo i radova znamenitih umjetnika – Botticellija, Tizijana, Rembrandta, Rubensa, Ingresa, Maneta i tolikih drugih – među kojima bi vjerojatno bilo lakše nabrojati one koji u raznim tehnikama – nisu radili aktove. I fotografija promptno prihvaća izazov i razvija motiv koji sažima estetske kriterije, odnos prema tijelu i seksualnosti, poroke i vrline, sakriveno i vidljivo.

Umjetnička djela impliciraju stvaralački čin, ali ona traže i publiku – da im se divi ili ih osuđuje ( znamo, ni jednih ni drugih primjera – osobito u temi akta – ne nedostaje), a posve sigurno, ravnodušnost je najgore što se bilo kojem autoru u bilo koje doba može dogoditi. I naravno, umjetnička djela žele vlasnika, žele postati dio zbirke – javne ili privatne. A da bi se stvorila suvisla i organizirana cjelina potrebno je ponešto znati i potrebno je istodobno biti neopterećen i pomalo zaigran, i nadasve potrebno je imati viziju.

Pred nama je zbirka ženskih aktova koju Luka Marotti stvara ne osobito dugo, čak bi se moglo reći da je to zbirka u nastajanju, no njezin čvrsti okvir – vrijeme – od početka dvadesetog stoljeća do danas i prostor – odnosno autori, a to su hrvatski fotografi – doista donosi i relevantnu i vjerodostojnu sliku vremena i estetskih zasada, mjere i mijene onoga što se smatralo ili smatra vrijednim da bi se ispričala priča o ljepoti, ženi, tijeku – ukratko o onome ispred ali i iza objektiva.

Oslobađanje ili submisija, privatno ili javno, model ljepote nekad i sad, diktati mode, medija ili osobni stav samo su neka od pitanja, pa i problema koje na svoj način rješava svaki od autora, a riječ je, nedvojbeno, o važnim imenima naše fotografije.

Na kraju, premda ne i manje važne su i okolnosti nastanka ove zbirke. Većina su darovi fotografa ( i to po njihovom izboru) koji su spremno prihvatili Lukinu želju da se i radovi onih koji se često bave aktom, ali i onih u čijem je opusu taj motiv iznimka, nađu na jednom mjestu – sada na izložbi, a u budućnosti, nadamo se i u monografiji.

Edda Dubravec