Sisak – izložba fotografija: 100 x Francuska

Foto galerija Siscia obscura, Gradska galerija Striegl i Francuski institut srdačno Vas pozivaju na otvorenje izložbe 100 x FRANCUSKA. Francuska fotografija od početka do naših dana autorice Sophie Schmit u petak, 17. svibnja 2013. u 19 sati u Foto galeriji Siscia obscura, I.K.Sakcinskog 2, Sisak.

Autorica izložbe je Sophie Schmit, povjesničarka umjetnosti, novinarka i kustosica, a izložba ostaje otvorena do 4. lipnja 2013.

Stotinu izloženih fotografija zanimljiv su i poticajan uvid u razvoj fotografskog medija od samoga njegova počela do danas. Izložene francuske fotografije predstavljaju sve presudne točke tehnološkog i koncepcijskog razvoja te posebne likovne discipline u umjetnosti od najstarijeg svjetlosnoga zapisa Nicèphorea Nièpcea iz 1826. godine pa do danas.

Od spomenute Nièpceove heliografije, kronofotografije Etinnea – Julesa Mareya iz 1883. i autokroma Etiennea Clémentela iz 1916. godine, neprekidno se skraćivalo vrijeme ekspozicije i povećavale mogućnosti izrade kopija, pa se fotografija počela koristiti u komercijalne, političko-propagandne i znanstvene svrhe. Majstori poput Mayer i Piersona ili pak Félixa Nadara bilježe kontinuirane društvene promjene toga doba, osobe, ali i zanimljive vizure Pariza i francuskog sela. Fotografijom se služe i bave znanstvenici i umjetnici, pa izložba tako obuhvaća i fotografske portrete velikana poput pisca Charlesa Baudelairea ili slikara Henryja de Toulousea Lautreca.

Fotografije velikih slikara poput Edgara Degasa i Pierrea Bonnarda svjedoče o bliskosti dvaju likovnih izričaja, a nadrealistički eksperimenti Mana Raya i Dore Maar zapravo ih sjedinjuju. Za svjetsku je povijest novinarstva značajan doprinos francuskih fotoreportera poput Janine Niépce i Sabine Weiss, modnih fotografa poput Franka Horvata ili pak novinskih foto-agencija poput Magnuma i posebice jednog od njezinih osnivača, velikoga majstora life fotografije Henrija Cartiera Bressona. Zaključujući 20. stoljeće umjetnici poput Valérie Belin ili Franka Perina ostvaruju slike ili pak instalacije transformacijama fotografskog medija.

Tekstualna interpretacija svakoga izloška i autora posebna je pak prilika za upoznavanje fotografskih tehnika, tema i shvaćanja u Francuskoj, ali i u svijetu općenito. O kontinuiranom i konstitutivnom utjecaju francuske fotografije na naše autore riječ je u tekstu mr. sc. Marije Tonković, povjesničarke hrvatske fotografije.