Savjeti za fotografiranje djece

Roditelji često žele fotografirati svoju djecu i dobiti kvalitetne fotografije. Postoje načini na koje možete djecu pridobiti na svoju stranu i olakšati si posao fotografiranja. Zaista je teško dobiti sjajne fotografije djece, ali ako njima udovoljite na neke načine, onda možete biti sigurni da ćete dobiti njihovu pažnju i na kraju na računalu s osmijehom na licu pregledavati fotografije. Stoga ćemo nabrojiti samo neke od stvari koje mogu pomoći pri fotografiranju djece.

Grickalice

Za početak. Grickalice i bomboni mogu biti spasitelji. Sve ono što dijete voli jesti je pun pogodak. Ako roditelji fotografiraju djecu, onda znaju što od grickalica vole njihova djeca. Ako profesionalni fotograf fotografira nečije dijete, onda se dobro mora kod roditelja raspitat što smije/ne smije jesti njihovo dijete. Ne želite se dovesti u neugodnu situaciju. Što dalje s grickalicama? Najbolje je djetetu njezino konzumiranje obećati kao nagradu. Ako odmah date djetetu grickalice, možete se dovesti do situacije da će mu zubi biti prljavi s ostacima grickalice, pa je zato varijanta nagrade najbolja.

5555

Mobitel

Čak ako i uspijete umiriti dijete kako bi uspjeli snimiti željeni kadar, teško je doći do toga da očima gleda prema fotoaparatu. Zato postoje razni dodaci koje možete iskoristiti i staviti na svoj fotoaparat, npr. stavite iPhone i pokrenete neku od aplikacija koja će pridobiti dječju pažnju. Ne morate nužno ni trošiti novce na razne dodatke, nego može netko pored vas na mobitelu upaliti aplikaciju koja će pridobiti dječju pažnju. Dakako, prije ove opcije trebate isprobati sve druge kako bi pridobili da dijete gleda prema fotoaparatu. Glazba također može pridobiti dječju pažnju, pa možete pustiti u području oko fotoaparata neku melodiju i nadati se da će dijete reagirati.

Telefoto objektiv

Djeca imaju prirodnu tendenciju da se krevelje kada je u blizini fotoaparat, što može biti zanimljivo i korisno. No, ne tražimo uvijek takve situacije, nekada želimo i ozbiljne fotografije. Kada tražimo spontane situacije, onda je telefoto objektiv najbolje rješenje. Naime, sa sigurne distance možete snimati dijete i dobivati iskrene emocije. Sigurno si ne želite priuštiti da sa širokokutnim objektivom budete jako blizu djeteta, koje odjednom postane živčano. Dakako, sve ovo ovisi od djeteta do djeteta, zato će neka možda s odobravanjem gledati na širokokutne objektive.

3333

Širokokutni objektiv

Sada smo došli i do ovog drugog dijela. Širokokutni objektivi nisu namijenjeni snimanju portreta, ali mogu odlično proći kod djece. Djeca se brzo kreću i zato možete putem širokokutnog objektiva pokrete bolje uloviti, nego kada koristite ”telac” i imate sada fokusirano lice djeteta, koje već iduće sekunde krene trčati. U svakom slučaju, trebate procijeniti na svakom fotografiranju od čega možete imati najveću korist.

Memorijske kartice

Već smo naveli da se djeca brzo kreću i sigurni smo da kroz njihovo kretanje želite snimiti što je moguće više fotografija. Sve to, dakako, za sobom povlači potrebu za što više memorijskih kartica. Nemojte štedjeti okidač. Dakako da ne smatramo da morate svake milisekunde snimati fotografije. Djeca iz sekunde u sekundu mijenjaju raspoloženja, pa je zato dobro snimiti više kadrova i ”naoružati” se memorijskim karticama.

2222

Deke

Ako fotografirate novorođenče, onda je preporuka da ponesete i deku koja se može lijepo uklopiti u pozadinu. Ovdje barem imate širok asortiman boja, pa odaberete neku za koju smatrate da će se idealno uklopiti. Novorođenčad jako često spavaju, pa ćete zato kroz ovaj dodatak u obliku deke pojačati cijelu fotografiju. Deku možete koristiti i kod starije djece, koja se na ovaj način ne moraju prljati. Samo stavite deku, a dijete sjedne na nju i možete krenuti sa snimanjem. Dobit ćete zadovoljno lice majke, jer ne mora prati odjeću, a vi ćete dati sve od sebe da napravite dobar posao.

Vlažne maramice

Vlažne maramice isto tako su ”must have” kada fotografirate djecu. S njima možete lako očistiti dječje lice, koje može biti uprljano od soka ili hrane. Lakše je odmah djelovati na terenu, nego da poslije kroz Photoshop uklanjate neželjene elemente. Zbog svega navedenog je jasno zašto su bolje vlažne maramice od običnih.

Naljepnice

Razne naljepnice također možete koristiti kao nagradu. Djeca vole sve što je u bojama i što se sjaji. Zato su naljepnice dobro rješenje. Štoviše, njih možete staviti i na objektiv i tako ćete vrlo vjerojatno pridobiti dječju pažnju na određeno vrijeme.

4444

Drugi fotoaparat

Još jedno tijelo fotoaparata možete ponijeti sa sobom. Ne mora to biti vrhunski fotoaparat. Ne mora ni raditi. Važno je da ga imate, zato jer baš zahvaljujući njemu možete dobiti fotografiju kako npr. sin fotografira svoje roditelje. Ovo su vrlo efektivne fotografije i roditelji ih jako vole. Tako uz klasične portrete i druge fotografije imate mogućnost biti kreativni. Previše je ”običnih” fotografa, a premalo kreativnih, pa se potrudite da upadnete u ovu drugu skupinu.

Špangice

Dječja kosa može stvarati probleme tijekom snimanja, posebno ako je malo duža. Ovaj problem možete izbjeći tako što ćete kupiti špangice i slične modne dodatke, kako bi uspjeli ”primiriti” dječju kosu, posebno ako puše vjetar. Možete prije snimanja i roditelje zamoliti da donesu špangice, u slučaju da će kosa prelaziti djeci preko lica. Ovako ćete se osigurati i moći ćete bezbrižno krenuti s poslom.

1111

Čvrste hlače

Možda će nekima smiješno zvučati, ali kod fotografiranje djece je dobro da dođete u čvrstim hlačama. Naime, nerijetko ćete morati kleknuti, sjediti i ležati po podu ukoliko želite dobre kadrove, pa je dobro osigurati se čvršćom i izdržljivijom odjećom. Preporučljivo je subjekte snimati u ravnini očiju, a zato ako želite dobro obaviti posao – budite spremni na sve.

Dakako da postoji još jako puno sitnica koje mogu pomoći pri fotografiranju djece. Ovdje smo naveli neke osnovne, a nadamo se da će u budućnosti pomoći roditelju/fotografu prilikom fotografiranja djece.