Rovinj – izložba fotografija: Mio Vesović | ISTINAKOLAŽ

U prostoru CVU Photo Art Gallery „Batana“ u Rovinju predstavit će se u subotu, 22. srpnja 2017. godine samostalnom izložbom fotokolaža, kolaža i asamblaža pod nazivom ISTINAKOLAŽ jedan od doajena suvremene hrvatske fotografije Mio Vesović. Izložba ISTINAKOLAŽ moći će se razgledati u Centru vizualnih umjetnosti, Photo Art Gallery „Batana“ Rovinj, Trg brodogradilišta 2, do 16.8.2017., u radno vrijeme galerije. Ulaz na izložbu je slobodan.

“Mio Vesović aktivan je na hrvatskoj fotografskoj sceni već više od četiri desetljeća, a po svom pristupu i po karakteristikama opusa ubraja se u one fotografe koji čine vrh suvremene hrvatske fotografije. Pripada generaciji koja je snažno utjecala na razvoj fotografije u nas, obilježivši svojim djelovanjem, osobito osamdesetih godina 20.stoljeća, u vrijeme kad je fotografija zauzimala istaknuto mjesto u javnom, političkom i kulturnom životu, ne samo kulturnu scenu, nego i cijelu epohu (…).I danas su fascinantne Vesovićeve fotografije iz vremena „Poleta“ i „Studentskog lista“ , jer nose oznake identiteta vremena i prostora; jedne generacije i jednoga kulturnog miljea. Njegove fotografije muškog akta osamdesetih godina pridonijele su stvaranju „Poletove“ buntovne estetike Novog vala. Otad pa do danas, ostao je jedan od rijetkih koji se u svome stvaralaštvu bave tom temom, ali na način kako njoj pristupa suvremena umjetnost (…). Tijelo ne opisujući, nego se njime koristeći kao medijem, kao likovnim alatom i umjetničkim materijalom, kako bi izrekao svoj stav i svoj komentar(…).

Fotokolaž (fotografija u koju intervenira i koju manipulira montažom), kolaž i asamblaž zauzimaju u njegovu stvaralaštvu važno mjesto već gotovo dva desetljeća, jer su to za njega „multifunkcionalne poruke gledatelju“(…) Koristeći suvremene postupke, ispreplićući medije (fotografski, slikarski i kiparski) te uvodeći u vizualnu priču i tekstove (a oni su počesto grafijski ili pravopisno namjerno nepravilni, kako bi se profinjeno poslala poruka o otporu i oponiranju), Vesović u svojim kolažima i asamblažima pruža široku lepezu asocijacija i metafora, simbola i priča, kako bi nas intrigirao, provocirao – čak i nasmijao. Ali iznad svega aktivirao i tako uvukao u komunikaciju (…) Iščitavanje njegovih kolaža i asamblaža pokazuje međutim da oni nisu neka slučajna, nasumična improvizacija, niti igrarija bez smisla, već vrlo promišljena poruka, kroz koju autor odašilje svoj stav i svoj komentar. Poruka kroz koju vizualizira svoj sustav vrijednosti, svoju estetiku i svoju životnu filozofiju. Najposlije, poruka kroz koju vrlo često iskazuje ljubav i poštovanje prema sebi bliskima – obitelji i prijateljima. Ali i divljenje prema drugim autorima. U ovom slučaju, prema Jan Fabreu, slavnom, avangardnom belgijskom piscu, dramaturgu, multidisciplinarnom vizualnom umjetniku, kazališnom koreografu i dizajneru, koji se okušao u gotovo svim umjetničkim žanrovima; koji stalno pomiče granice i testira društvene norme i tabue; koji je kontroverzan i subverzivan; ali izrazito kreativan i lucidan. Koji je zato po mnogo čemu Vesoviću blizak.”

(prilagođeno iz predgovora, Višnje Slavice Gabout)

O autoru:

Mio Vesović rođen je 1953. godine u Gornjoj Dobrinji kod Užičke Požege. Studij filmskog snimanja završio je na zagrebačkoj Akademiji za kazalište, film i televiziju u klasi Nikole Tanhofera. Od 1970.-ih sustavno objavljuje fotografije u Poletu, Studentskom listu, Svijetu, Pitanjima, Vjesniku i nizu drugih novina i časopisa. Najprije je snimao dokumentarnu fotografiju, prizore s ulice i portrete važnih ličnosti javnoga života Hrvatske i ex-Jugoslavije. Nastavio se baviti eksperimentalnim ciklusima, kojima fiksira jednu temu i ponavlja kadar (ciklusi Rosebud, New York, Zastave). Godine 1979. s Ivanom Posavcem osniva Studio MO (Meko okidanje). S Posavcem je osmislio preko stotinu naslovnih stranica tjednika Danas. Veteran je hrvatske novinske fotografije, pa je nastavio fotografsku suradnju u Globusu 1990.-ih. Njegove kultne fotografije su one Tita u Zagrebu (1976.) i Tomislava Gotovca za vrijeme izvođenja performansa „Zagreb, volim te!“. Bez obzira na motiv – studiju portreta, ljudski akt ili prizor s ulice, on sintetizira viđeno u fotografsku sliku zgusnute semantike, pa je njegov autorski potpis uvijek prepoznatljiv. Od 2000.-ih Vesović se bavi i fotokolažom, ali i kolažom i asamblažom, kad u iskustva zabilježena fotoaparatom inkorporira kolažne elemente isječaka iz novina i časopisa, te odbačene i pronađene materijale i predmete (objets trouvés). Njegovi kolaži nekad postaju i megakolaži, gdje se cijeli izložbeni prostor pretvara u kolaž – u osobni muzej dojmova i uspomena; ali i kritika i komentara.

Mio Vesović izlagao je na niz samostalnih i skupnih izložbi u Hrvatskoj i u inozemstvu, a stotinjak njegovih fotografija nalazi se u zbirci Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, zbirci zagrebačkog MUO i Splitskog muzeja. Kao fotograf surađivao je s velikim jugoslavenskim i hrvatskim režiserima (Makavejev, Bulajić, Grlić, Tadić). Veliko retrospektivno predstavljanje imao je 2003. u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu, koje je organizirala Marina Viculin.

Živi i djeluje u Zagrebu. Član je Fotografske sekcije ULUPUH-a.