Rijeka – izložba fotografija “Vojvodina na dlanu”

U srijedu, 11. rujna 2013. godine, u Državnom arhivu u Rijeci, u 19 sati, otvara se izložba fotografija ‘Vojvodina na dlanu’, koja obilježava četvrto izdanje festivala fotografije u Rijeci.

Potekao iz organizacije Tehnika i sport, nakon Drugog svjetskog rata, Foto kino i video savez Vojvodine je prolazio kroz razne transformacije, ali je sa svojih preko šest decenija postojanja najstarija regionalna organizacija u zemlji, koja okuplja stvaraoce u području fotografije i filma. Biо je osnivač i konstitutivni član Foto kino saveza Srbije, Foto kino saveza Jugoslavije i preko njega jedan od osnivača FIAP-a (Međunarodne organizacije za umjetničku fotografiju). S više stotina svojevremeno veoma aktivnih klubova i sekcija, koji su okupljali više tisuća članova iz svih društvenih slojeva, a naročito mladih. Foto kino i video savez Vojvodine je čitav niz decenija bio najsnažnija strukovna organizacija u tom području djelovanja.

U sadašnjem trenutku Foto kino i video savez Vojvodine okuplja preostale klubove na teritoriju Vojvodine (FKVK Rada Krstić u Somboru, FK Pannonija u Subotici, KFFA Ponjavica u Banatskom Brestovcu, FK CD 13 u Zrenjaninu, FK Novi Sad, FK Vojvodina, FK Novi Sad 1901 i Kino Klub Novi Sad u Novom Sadu), ali i pojedince koji aktivno sudjeluju i u izlagačkim aktivnostima Saveza.

‘Vojvodina na dlanu’
‘Kao u nekoj bajci prolijećemo južnim krajevima Panonske nizine, obroncima Fruške gore, obalama rijeka, jezera, kroz trščare i močvare. Na ovaj virtualan izlet vodi nas izbor iz zbirke vojvođanske fotografije, presjek novijih radova današnjih, aktivnih stvaralaca fotografije koji žive i rade u Vojvodini, sjevernoj pokrajini Republike Srbije.

Autori ovih fotografija većinom nisu profesionalni fotografi: ima među njima inženjera, profesora, liječnika, umirovljenika, studenata i učenika, vatrogasaca i službenika… Koliko su različite njihove profesije, toliko je različito i njihovo gledanje na fotografiju. Ima onih koji pomno prate zbivanja na izložbama fotografija u Europi i svijetu, slijede suvremene trendove i pomodne pravce, a ima i onih koji ne popuštaju u svom klasičnom pristupu temi i motivu.

I izbor tema je raznolik i šaren: od klasičnih portreta nasmiješenih staraca ili dječice, preko žanr-portreta, vojvođanskih pejzaža – njiva i livada, šumaraka i proplanaka Fruške gore, barskog svijeta Zasavice, žita Bačke i bundeva kikinđanskih, ‘ajnfort’ kapija nekadašnjih švapskih kuća, urbanih pejzaža…

Sve je različito, na prvi pogled ničeg zajedničkog,  a ipak je na svim fotografijama ove zbirke prisutna zajednička nit vodilja, zajednički motiv: Vojvodina na dlanu, Vojvodina u srcu autora ove izložbe.’ Geza Lennert