Rijeka – izložba fotografija: Europa. Jugoistok – Zabilježena sjećanja

Otvorenje: Noć muzeja, petak, 31.1.2014. u 20 sati, MMSU Rijeka

Foto: Predrag Terzić, The great composition form, 2003.MMSU, 31. 1. – 1. 3. 2014.

Projekt Goethe-Instituta u suradnji s Muzejom za fotografiju Braunschweig

Kustosica izložbe: Constanze Wicke, Muzej za fotografiju Braunschweig i kustosi iz jedanaest zemalja Jugoistočne Europe

Koncert berlinskog dua Jolly Goods, petak, 31. 1. 2014. u 22 sata, Tunel, Školjić 12, Rijeka

Razgovor na temu izložbe s kustosicom Irinom Cios  i umjetnikom Fani Zgurom u utorak, 25. 2. 2014. U MMSU

Vodstva kroz izložbu:
utorak, 11. 2. 2014. u 12 sati
četvrtak, 20. 2. 2014. u 18 sati

Umjetnički projekt Europa. Jugoistok – Zabilježena sjećanja nastavak je uspješnog književnog projekta Odvažnost sjećanja, koji ovdje poziva na vizualno putovanje kroz države Jugoistočne Europe.  Jedanaest Goethe-Instituta iz Jugoistočne Europe u suradnji s Muzejom za fotografiju Braunschweig pozvalo je umjetnike i umjetnice da koncipiraju radove na temu “recorded memories / zabilježena sjećanja”.
Odabrane umjetnice i umjetnici: Fani Zguro (Albanija), Milomir Kovačević (Bosna i Hercegovina), Nikola Mihov i Peter Tzanev (Bugarska), Panos KokkiniasAndreas Tsonidis i Vangelis Vlahos (Grčka), Hassan AbdelghaniJelena Blagović i Sandra Vitaljić (Hrvatska), Sašo Stanojkoviǩ i Žaneta Vangeli (Makedonija), Pavel Brăila (Moldavija), Michele BressanIosif Király iŞtefan Sava (Rumunjska), Ana AdamovićNikola Radić LucatiStefana Savić i Predrag Terzić (Srbija), Erhan Muratoğlu(Turska), Marianna Christofides (Cipar).

Izložba predstavlja fotografije, video radove i instalacije umjetnika i umjetnica koji se bave pitanjima kolektivnog pamćenja, različitih kultura i mjesta sjećanja, naročito ulogom slika u ovim procesima.

Izložba pruža uvid u različite povijesne narative, ali i u različite umjetničke načine upotrebe kamere, od trezvenog registriranja, subjektivnog dokumentiranja i biografskih priča do analitičkog preispitivanja povijesti i bilježenja tragova iskustva.
Tematsko uređenje postava (politički pejzaži i prostori, tragovi zločina prošlosti, individualno sjećanje i kolektivna prošlost, slike kao sjećanje na prošlost, izgradnja i razgradnja kolektivnog sjećanja, ponovno /postavljanje scene) služi kao vodič i nudi različite perspektive za promatranje izloženih djela. Neki od pristupa su definirani njihovom temom, drugi njihovim umjetničkim stavom a neki opet promišljanjem samog medija kojim se služe. Mnoga se djela mogu promatrati iz različitih perspektiva. Ako se na komparativan način sagledaju sva djela koja su izložena, vidljivo je na koje se sve načine fotografija može upotrebljavati.

Izbor umjetničkih radova na ovoj izložbi polazi od premise da fotografski, filmski i video mediji imaju poseban odnos prema prošlosti i igraju bitnu ulogu u predstavljanju individualnih rituala sjećanja i kultura kolektivnog pamćenja.

Izložba je otvorena u svibnju 2013. u Muzeju za fotografiju u Braunschweigu, već je gostovala u Sarajevu, a nakon Rijeke izložba će proputovati kroz zemlje Jugoistočne Europe. Izložbu prati izdanje kataloga, objavljenog u dva sveska.