Rijeka – Interfoto #3

Treće predavanje u ovoj godini održat će doc. dr. sc. Aleksandar Mijatović 27. svibnja 2014. godine u Galeriji Principij (Pod voltun 4) s početkom u 19 sati.
Tema predavanja je: Drugo lice umjetnosti: Baudelaire, fotografija i imaginacija

U izlaganju se raspravlja o poznatom eseju Charlesa Baudelairea o fotografiji koji je objavljen u Salonu iz 1859. godine. Baudelaireov se esej obično tumači kao konzervativna kritika koja fotografiji uskraćuje položaj umjetnosti. Međutim, Baudelaire u Salonu 1859 i samoj umjetnosti predbacuje pretvaranje u obrt; uspješnu poduzetničku akviziciju za masovnu potrošnju.
U izlaganju se ova Baudelaireova rasprava o fotografiji dovodi u odnos s njegovim drugim esejima među kojima središnje mjesto zauzima Slikar modernog života (1863).U tom se eseju lamodernité određuje kao „druga polovina“ umjetnosti usmjerena na prolazne, kratkotrajne, trenutačne pojave. Ako je lamodernité sastavni dio umjetnosti, tadata druga polovina umjetnosti pripada upravo fotografiji.
Baudelaireova teza o dvostrukosti umjetnosti predstavlja emancipaciju od elitističkih i populističkih predrasuda o umjetničkom stvaranju i publici; kao ni proizvodnja, ni potrošnja nije isključivo ekonomska kategorija.

https://www.facebook.com/interfoto.ri

 

Drugo lice umjetnosti: Baudelaire, fotografija i imaginacija

U izlaganju se raspravlja o poznatom eseju Charlesa Baudelairea o fotografiji koji je objavljen u Salonu iz 1859. godine. Baudelaireov se esej obično tumači kao konzervativna kritika koja fotografiji uskraćuje položaj umjetnosti. Međutim, Baudelaire u Salonu 1859 i samoj umjetnosti predbacuje pretvaranje u obrt; uspješnu poduzetničku akviziciju za masovnu potrošnju.
U izlaganju se ova Baudelaireova rasprava o fotografiji dovodi u odnos s njegovim drugim esejima među kojima središnje mjesto zauzima Slikar modernog života (1863). U tom se eseju lamodernité određuje kao „druga polovina“ umjetnosti usmjerena na prolazne, kratkotrajne, trenutačne pojave. Ako je lamodernité sastavni dio umjetnosti, tada ta druga polovina umjetnosti pripada upravo fotografiji.
Baudelaireova teza o dvostrukosti umjetnosti predstavlja emancipaciju od elitističkih i populističkih predrasuda o umjetničkom stvaranju i publici; kao ni proizvodnja, ni potrošnja nije isključivo ekonomska kategorija.

mijatovic_v

doc. dr. sc. Aleksandar Mijatović

Odsjek za kroatistiku / Katedra za teoriju književnosti i stilistiku / Filozofski fakultet u Rijeci
Objavio tri knjige (Svijet bez čovjeka: svijest, materijalizam i književnost, Personifik(a)cije: književni subjekt i politika impersonalnosti, Jezici slike: vizualna kultura i granice reprezentacije), više od 20 znanstvenih radova, preko 100 stručnih radova.