“Street” na drugačiji način

Street‘ ili ulična fotografija je po definiciji vrsta dokumentarne fotografije koja prikazuje subjekte u nenamještenim, neposrednim, prirodnim situacijama na javnim mjestima poput ulica, parkova, trgova, plaža i sličnog. Međutim , uslijed današnje hiperprodukcije prosječnih fotografija, nezadovoljni su otišli korak dalje i dali svoj potpis ovoj vrsti fotografije. Jest da više nije riječ o klasičnoj uličnoj fotografiji, ali je svakako zanimljivo pogledati.

Matt Logue – Prazni L.A.

Ovaj projekt nastao je u posljednje četiri godine i daje uvid u to, kako bi svijet izgledao kad bi automobili i ljudi jednostavno isparili.
Ima nekoliko načina kako je ovo moguće napraviti. Korištenje ND-filtera omogućilo bi duge ekspozicije i po danjem svjetlu. Ljudi i automobili koji prolaze jednostavno nebi bili zabilježeni uslijed kratkog prolaska pored kamere. Međutim, lišće na drveću kao i oblaci bi također bili zamućeni, što nije slučaj na ovim snimkama.
Drugi način je napraviti velik broj fotografija iste scene te koristiti sa svake fotografije dio na kojem nema ljudi.To je uvelike olakšano današnjim računalnim programima za obradu fotografija, koji automatski preklapaju fotografije i izbacuju dijelove koji nisu konstantni.

Fotografije pogledajte na http://mlogue.com/.

‘Tokyo Nobody’ – Masataka Nakano

Japanski fotograf Masataka Nakano utrošio je jedanaest godina fotografirajući Tokio bez ljudi. Međutim, u ovom slučaju autor nije koristio računala za montažu, već su ulice uistinu snimnjene prazne. Nakano je dolazio na inače ‘žive’ lokacije u dane manje aktivnosti, poput nacionalnih praznika i slično.

Fotografije pogledajte na http://www.samadhisound.com/artfile/masataka_nakano.html.

‘Babel Tales’ – Peter Funch

Na prvi pogled , Funchove scene iz NYC-a se čine uobičajene. No kad bolje pogledate, uvidjet ćete da na svakoj fotografiji svi subjekti u kadru imaju nešto zajedničko. Ili svi gledaju u istom smjeru, ili puše, ili nose isti predmet i slično. Zanimljivo je da ove fotke nisu namještene već spojene od više njih zajedno. Funch je istu scenu fotografirao oko dva tjedna, nalazio ljude u kadru koji imaju nešto zajedničke te ih spojio skupa. Snimanje i selekcija su možda zahtjevni glede utrošenog vremena, no prava umjetnost je bilo spojiti te fotografije skupa, budući da se radi o dinamičkoj pozadini i različitim svjetlosnim uvjetima. Mnogo zahtjevnije od prethodna dva projekta, ali opet moguće.

Fotografije pogledajte na http://www.peterfunch.com/.

Orderly Conduct – Bahbak Hashemi-Nezhad

Bahbak Hashemi-Nezhad snimao je istu ideju kao i Funch, no na tri različite lokacije: Amsterdam, London i Tokio. Međutim, njegov posao u postprodukciji je bio znatno jednostavniji ,jer je koristio mirnije ulice, gdje je pozadina bila statična, kao i interijere, gdje su svjetlosni uvjeti uvijek bili isti.

Fotografije pogledajte na http://www.bh-n.com/.

Izvor: PetaPixel.com