Pula – izložba: Sabina Damiani – Arhiv migracije

Otvorenje/Private View: Petak/Friday 28/3/2014, 19.00 sati
Galerija Anex/Anex Gallery (Istarska 30, 52100 Pula)
SABINA DAMIANI / ARHIV MIGRACIJE
multimedijski koncept u tri dijela
ALTROVE
[Prvo poglavlje / First chapter] GDJE ODAVDE / DOVE DA QUI
[Drugo poglavlje / Second chapter] WeTRANSFAIR
[Treće poglavlje / Third chapter]

Komunikacija u neprestanom pokretu kroz vrijeme i prostor, nedvojbeno proizašla iz njenog otvorenog, dinamičnog osobnog karakternog profila neopterećenog suvišnim tehnološkim ili civilizacijskim šumovima, osnova je umjetničke strategije Sabine Damiani. Kontinuiranim pretraživanjem svojstava brojnih privremenih boravišta i kreativnim povezivanjem svojih “prohodnih mjesta” u suptilnu konceptualnu mrežu, umjetnica lakoćom izbjegava zamke u koje nesmotreno upadaju suvremeni “građani svijeta”, a na koje upozorava filozof i urbanist Paul Virilio u knjizi BRZINA OSLOBAĐANJA (iz 1995.): “Upravo se u kontekstu prostora-vremena pomućenu teletehnologijama djelovanja na daljinu može uistinu govoriti o URBANOJ EKOLOGIJI. Ekologiji koja se ne brine samo o atmosferskim ili zvučnim zagađenjima velikih gradova nego ponajprije o štetnoj pojavi “Grada-Svijeta”, posve ovisnog o telekomunikacijama što se uspostavljaju na kraju tisućljeća. Turizam na duge pruge, koji je svojedobno hvalio Paul Morand, danas nadopunjuje neka vrsta “turizma na mjestu”, učahurenost u interaktivnosti.”

Sabinu Damiani ne samo da ne zanima ta interaktivna brzina koja “ubija boju”, dodir i okus, nego s druge strane inteligentno, samostalno manevrira kroz “nemjesta”, svojevrsne labirint “instalacije za produženi boravak u kojima diljem svijeta utoruju izbjeglice” (prema Marc Augéu). Na prezentacijskoj razini, za razliku od ziheraškog kniferovskog koncepta – jedan (art) život, jedan meandar – umjetnica svoju reputaciju gradi korištenjem najrazličitijih medija: crteža, kolaža, instalacija, ili trenutno možda najzastupljenijeg, fotografije. Rekla bih da je to još uvijek samo priprema za još kompleksnije koncepte koji će, po potrebi, uključivati i slojevite animirane, video, zvučne i ambijentalne segmente. No već je i u ovom trenutku itekako primjetno da artisticu ne definira jednoobrazna vještina primjene jednog medija, nego izrazita autorska osobnost, tematska jasnoća, profinjena osjećajnost i prepoznatljivo stilsko ozračje koje realizira bez obzira na raznovrsne izvedbene finese.
U Arhivu migracije radi se o imaginativnom ansamblu od tri poglavlja (ALTROVE, DOVE DA QUI & WeTRANSFAIR) koja istražuju delikatne, ponekad na prvi pogled i nezamjetne tranzicije duha, kultura, sjećanja, običaja i identiteta, čiju vidljivost možemo zahvaliti isključivo autoričinom empatičkom senzibilitetu.

Maja Briski, kustosica