Prodaja snova – suvremena hrvatska modna fotografija

Premijerno na festivalu fotografije Rovinj Photodays, 1. lipnja u Rovinju, u galeriji Adris, bit će predstavljena izložba fotografija pod nazivom Prodaja snova – suvremena hrvatska modna fotografija, koja će okupiti najbolje hrvatske modne fotografe i neke od njihovih najuspješnijih radova nastalih u proteklih deset godina.

Premijerno na festivalu fotografije Rovinj Photodays, 1. lipnja u Rovinju, u galeriji Adris, bit će predstavljena izložba fotografija pod nazivom Prodaja snova – suvremena hrvatska modna fotografija, koja će okupiti najbolje hrvatske modne fotografe i neke od njihovih najuspješnijih radova nastalih u proteklih deset godina.

Prema riječima Sandre Vitaljić, selektorice postava, nije bilo nimalo teško izabrati šest imena koja predstavljaju najbolje od hrvatske modne fotografije, ali zahtjevan je zadatak odabrati unutar njihove arhive samo nekoliko radova kojima će autori biti predstavljeni te stvoriti jedinstvenu cjelinu u sklopu koje fotografije međusobno dobro korespondiraju.
– Modna fotografija u Hrvatskoj u proteklih deset godina dobiva na važnosti i postaje medijski vidljivija i utjecajnija s pojavom novih manifestacija i magazina posvećenih modi. Autori i autorice zastupljeni na ovoj izložbi – Mare Milin, Ivana Vučić, Marko Grubišić, Mladen Šarić, Bruna Kazinoti i Decker&Kutić – gradili su tu novu hrvatsku modnu scenu, a uz njih je predstavljena i još neafirmirana fotografkinja Sanja Bistričić, koja će, uz druge autore i autorice, potencijalno nastaviti njen razvoj – izjavila je Vitaljić uoči otvaranja.

Svi autori, čiji su radovi uključeni u postav, različitih su senzibiliteta i estetike, a svojim talentom i predanošću, uspijevaju već godinama prevladavati mnogo slabije produkcijske uvjete od onih koje uživaju njihove inozemne kolege. Zahvaljujući tome hrvatska modna fotografija uspjela se približiti svjetskim standardima.

Provokativni naziv izložbe, Vitaljić pojašnjava na sljedeći način: – Modna fotografija danas ima veliki društveni utjecaj i često odražava naše potisnute želje i strasti; istovremeno hrani našu taštinu i potiče nesigurnost u vlastiti izgled. Ona ima komercijalnu namjenu i nepobitno je artificijelni konstrukt, no istovremeno ima sposobnost da nas inspirira i zadivi.
Iako utjecaj modne fotografije neprekidno raste, osvajajući polako svoje mjesto u respektabilnim svjetskim muzejima i galerijama, osobito od 90-tih godina 20. stoljeća nadalje, kod nas do sad nije bilo prilike za njezino ozbiljnije predstavljanje, stoga će ova putujuća postava obići i druge umjetničke institucije i galerije. Sljedeće planirano izlaganje održat će se u rujnu, u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu.