Osijek – izložba fotografija: Robert Fišer “Logike promatranja”

Otvorenje treće izložbe POPUP projekta pod nazivom "Logike promatranja", mladog osječkog umjetnika Roberta Fišera, bit će u petak 8. lipnja 2012. godine u 20 sati u kreativno-izlagačkom prostoru POPUP-a ( Trg Ivana Pavla II. - bivši prostor Turbo limača).

Otvorenje treće izložbe POPUP projekta pod nazivom “Logike promatranja”, mladog osječkog umjetnika Roberta Fišera, bit će u petak 8. lipnja 2012. godine u 20 sati u kreativno-izlagačkom prostoru POPUP-a ( Trg Ivana Pavla II. – bivši prostor Turbo limača).

POPUP projekt predstavlja alternativni kreativno-izlagački prostor čija je svrha predstaviti suvremene kulturne projekte, a glavni zadatak je oživjeti zapuštene gradske prostore. Nakon prve dvije izložbe, POPUP3 projekt najavljuje Roberta Fišera i njegovu multimedijalnu izložbu pod nazivom Logike promatranja.

Polazeći od voajerske situacije fotografiranja ljudi i objekata kroz špijunku i ključanicu, Robert Fišer je u svom radu istražio fenomenologiju gledanja kao percepciju, ali kao i mogućnost koreliranja s drugima, tj.gledanima. Zavirujući u Fišerovu instalaciju, posjetitelj/ica biva uhvaćen/a u mrežu dvostrukog gledanja i tako postaje dio intimne igre beskonačnog gledanja.

 

Oprostoreni pogledi

“Pogled drugog daje mi prostornost.”
Jean-Paul Sartre

Polazeći od voajerske situacije fotografiranja ljudi i objekata kroz špijunku i ključanicu, Robert Fišer u svom radu S druge strane istražuje fenomenologiju gledanja, ne samo kao načina percepcije, već i kao mogućnost/dinamiku bivanja u ko-relaciji sa Drugim. Prizori nastali u zaštićenoj zoni iza objektiva te smješteni u bijelu, gotovo pa klinički sterilnu kutiju/makroskop, pozivaju posjetitelje-ice da svojim aktom gledanja učestvuju u igri skrivenog pogleda, kojim se razotkriva jedan mikro svijet viđen s one strane vrata.

Prostorna oscilacija i inverzija što ju je umjetnik konzekventno ugradio u svoj postupak iskazuje se kao kolebanje između javnog i intimnog prostora te nameće (odlučujuće) pitanje u kojem se prostoru doista događa rad. U javnom? Intimnom? Ili u nekom trećem? Svojevrsnom među-prostoru koji se odupire udvajanju, potvrđujući u kojoj smo mjeri suvremenici (ako hoćete i zatočenici!) big-brotherovskog modela, koji ne poznaje čvrste granice između javnog i privatnog te nas konstantno vraća u poredak gdje su ove dvije sfere konfuzno zamijenile mjesta. Zavirujući u Fišerovu instalaciju, posjetitelj/ica biva uhvaćen/a u mrežu dvostrukog gledanja koje, s jedne strane, simulira umjetnikovu poziciju iz koje je vršena fotografska opservacija, dok s druge, aktualizira situaciju u kojoj sâm akt gledanja postaje primarnim modusom komuniciranja s Robertovim radom.

U dinamici tog dvostrukog opažanja artikulira se i komplicirana (ontološko-etička) relacija između Ja i Drugog, dijalektika jednog bića koje promatra i onog koji je s druge strane, koji je temeljem tog pogleda postao objektom od kojeg je gledatelj zauvijek i nepovratno distanciran. Igra beskonačnog gledanja koja drži na intimnom odstojanju potvrđuje, dakle, jaz, nesavladiv odnos između mene koji sam tu i tebe koji/a si tamo, racijep što utemeljuje egzistenciju, uspostavljajući se svaki put iznova onda kada iz zamračene špijunke, točke nedogleda svoje kamera obskure, bacim pogled na hodnik u kojem se upalilo svjetlo i u kojem vidim obrise nekog zamućenog tijela.
Andrej Mirčev

O autoru:

Robert Fišer, rođen je 1976.godine u Osijeku. Upisuje Umjetničku akademiju u Osijeku 2006. godine na kojoj preddiplomski studij završava 2009. i nastavlja školovanje na diplomskom studiju na smjeru Slikarstvo i na istoj završava svoje obrazovanje 2012. Sudjelovao je na 22. Slavonskom bienalu 2010.g, a 2009. je nagrađen na Svjetskom bienalu studentske fotografije u Novom Sadu, 2011. godine dobiva priznanje “Special mention” na Međunarodnom festivalu kratkog videa i filma “Shortz 2011” također u Novom Sadu. Bio je stipendist grada Osijeka 2010/11. godine.