Obrada digitalne fotografije – uvod

Obradom digitalne fotografije se smatra naknadna manipulacija fotografijom

Vrlo kratko i prilično jednostavno, pod obradom digitalne fotografije se smatra naknadna manipulacija fotografijom u softverskim rješenjima primjerice poput Photoshopa.

Mnogi će se fotografi ograditi od činjenice da je digitalnoj fotografiji potrebna bilo kakva naknadna obrada u softveru, odnosno na računalu.

Kao pripadnik generacije koja je analognu fotografiju koristila tek na samom zalasku njezine ‘karijere’, pristaša sam naknadne digitalne manipulacije određenom fotografijom

Naravno, za sve postoje granice. Ono što ću pisati u ovoj rubrici na ovom blogu je osnovna obrada, osnovne korekcije boja, te eventualno kasnije minimalno izrezivanje odnosno možemo to nazvati i digitalno kadriranje – micanje očitih viškova, ali bez ikakvoga uplitanja u samu priču, ideju fotografije.

Sve su to procesi koji su se uvelike koristili i u analognoj fotografiji prilikom razvijanja, odnosno izrade fotografija.

Tim obradama ne mijenjamo esenciju same fotografije, ne mijenjamo njezinu priču, obradom eventualno popravljamo nedostatke koje nismo mogli popraviti tijekom samog snimanja.

Stoga svaki fotograf koji će onako ‘na prvu loptu’ tvrditi da je naknadna digitalna manipulacija fotografijom grijeh i ne smije se raditi jer to više nije fotografija neka stane malo na tu loptu, razmisli još jednom o tome i pokuša napraviti parelelu digitalne i analogne naknadne manipulacije fotografijom.

Naravno, na nama je ipak i da poštujemo svakog fotografa koji ne želi manipulirati fotografijom, jer na kraju krajeva dobar fotograf je fotograf koji je iznimno zadovoljan fotografijom kakva je.

Suprotno tome, nisam pristalica mijenjanja same srži fotografije, dodatnim montažama kako bi se iskrivila, promijenila priča fotografije ili pak pretjerano korištenje raznih efekata i alata koje nam današnji softveri pružaju.

Uglavnom ova rubrika, kako sam već i naveo, baviti će se onom osnovnom ponekad i prijeko potrebnom obradom fotografije. Ali moguć je i pokoji izlet u svijet montaža i manipulacija fotografskom pričom čisto u svrhu prezentiranja određenih mogućnosti.