Mali savjeti – Kako fotografirati kroz žičanu ogradu

 

Zapeli ste s jedne strane žičane ograde i pokušavate fotografirati zanimljiv predmet s druge strane? Sa sličnim se problemom obično suočavamo u zoološkom vrtu, ali i na nekim sportskim događanjima ili u drugim sličnim okolnostima.

Evo nekoliko brzih savjeta kako smanjiti utjecaj ograde na vaše snimke:

1. Prebacite na manualni fokus
Kada imate neki objekt neposredno ispred objektiva, čest je problem što autofokus ne može prepoznati što u stvari želite izoštriti. Prebacivanjem na ručno fokusiranje imati ćete potpunu kontrolu.

2. Približite se ogradi
Jedna od stvari kojom možete “ukloniti” ogradu je da bude što više van fokusa. Da biste to postigli morate se približiti ogradi što je više moguće (ili dopušteno :D), toliko blizu da se objektiv ne može usredotočiti na žicu. Ili pak jednostavno fotografirajte kroz otvore na ogradi ukoliko su dovoljno veliki.

3. Koristite veliki otvor blende
Odaberite veliki otvor blende (najveći koji vam objektiv dozvoljava) što će suziti dubinu fokusa i smanjiti vidljivost ograde.

4. Pričekajte da se objekt udalji
Što je motiv udaljeniji to je i veći off-fokus ograde (u prethodnim koracima saznali ste što to znači).

5. Izbjegavajte refleksije
Ako fotografirate kroz dio ograde obasjane suncem, znajte da će taj dio biti još izraženiji. Pokušajte pronaći dio koji je u hladu, ili pak iskoristite sjenu nekog od slučajnih promatrača.

6. Ukomponirajte ogradu u kadar
Najslađe je okrenuti nedostatak u svoju korist i dobiti dobar kadar s onime što vas je do maloprije smetalo, i tako ogradu učiniti važnim dijelom kompozicije. Zato prije nego probate “ukloniti” ogradu, razmislite možete li ju kako iskoristite.