Mali savjeti – kako dobiti oštru fotografiju s puno detalja

Da li i vi spadate u grupu onih koji vole da njihove fotografije budu oštre i jasne? Pokušat ćemo vam s nekoliko savjeta pomoći zadovoljiti vašu potrebu za detaljima i oštrinom.

Autor fotografije Rilind Hoxna

Da li i vi spadate u grupu onih koji vole da njihove fotografije budu oštre i jasne? Pokušat ćemo vam s nekoliko savjeta pomoći zadovoljiti vašu potrebu za detaljima i oštrinom.

Fokusirajte pažljivo

Današnji fotoaparati rade sjajan posao autofokusiranja, ali još se uvijek dovoljno puta dogodi da točka autofokusa nije točno gdje bi trebala biti, što rezultira fotografijama van fokusa. To je osobito vidljivo na fotografijama s plitkim poljem dubine gdje je ispravno fokusiranje vrlo važna stvar. Radije dva puta provjerite fokus prije nego što okinete nego da fotografije ispadnu mutne.

Nemojte otvarati/zatvarati blendu do kraja

Ne koristite najširi otvor blende, osim ako se radi o profesionalnom objektivu. Svaki objektiv ima svoj optimalni otvor blende, onaj koji proizvodi najbolju razlučivost (u smislu oštrine, a ne broja piksela). Kod objektiva niže klase nije dobro ići u krajnosti odnosno koristiti najmanji ili najveći otvor blende. Isto pravilo vrijedi i za profesionalne objektive, no oni će ipak proizvesti bolje fotografije od običnih objektiva.

Koristite veliku brzinu zatvarača

Čest je slučaj da su fotografije mutne usprkos malom otvoru blende. To je vrlo vjerojatno zbog toga jer je u pokretu fotoaparat ili objekt koji fotografiramo. Takve stvari možete oštro uloviti ako povećate brzinu zatvarača. Za to možete koristiti jednostavan izračun: 1 žarišna duljina objektiva x 2. Tj., ako koristite 100mm objektiv, brzinu zatvarača bi trebali podesiti na nešto više od 1/200ke. Ovisno o tome što fotografirate, možda ćete morati ići na još veću vrijednost (brže okidanje).

Fotoaparat mora biti što mirniji – koristite stativ

Ako se subjekt ne kreće i ako imate dovoljno vremena za podešavanje svih željenih postavki zašto ne biste koristili i stativ. Time ćete eliminirati vibracije. Kao bonus moći ćete zadržati namještenu kompoziciju što je s fotografiranjem iz ruke gotovo nemoguće.

Fotografirajte uz dovoljno svjetla

Mala vrijednost otvora blende i velika brzina zatvarača trebali bi osigurati dovoljno svjetla za dobru fotografiju. No nije na odmet fotografirati na dobroj sunčevoj svjetlosti, ili uz pomoćnu rasvjetu kako bi bili potpuno sigurni da će senzor fotoaparata dobiti dovoljno svjetla.

Ne koristite visoki ISO

Koristite što manju ISO osjetljivost. Veći ISO povećava količinu šuma i smanjuje kvalitetu i razinu detalja na fotografiji. Držite se malih brojeva, i dobiti ćete puno oštrije fotografije s više detalja.

Svjetlost sa strane

Svijetlo sa strane stvara sjene koje naglašavaju teksturu, pa time i oštrinu. Većina stvari izgleda bolje kada svjetlost dolazi sa strane nego direktno iz pravca fotoaparata.

Nemojte koristiti jeftine objektive

Poznato je da su profesionalni fotoaparati i objektivi skupi. Ali isto tako je poznata i uzrečica “koliko para, toliko muzike”. Ako vam je potrebna iznimno visoka razina detalja i oštrine sigurno je nećete dobiti pomoću jeftinih objektiva. Isto vrijedi i za filtere.