Mali savjeti – Božićna inspiracij​a

Sviđaju vam se čarobne mutne lampice u pozadini fotografije? Tehnika zahtjeva malo eksperimentiranja i prakse, no ipak je relativno jednostavna. Sve što trebate su božićne sijalice i objektiv s velikim otvorom blende.

U cijeloj priči ključno je fotografirati s velikim otvorom blende što zamućuje pozadinu i ističe prednji plan. Takvim postavkama blende se lampice pretvaraju u nježne svjetlosne loptice i daju posebnu draž blagdanskim fotografijama.

Kao što vidite kod većine takvih fotografija dobro je u prvom planu imati nekakav željeni objekt (osoba, ljubimac, božićni ukras ili nešto drugo) koji fokusirate.

Ako pak želite da vam svjetlosne kuglice budu veće, to ćete lako dobiti povećanjem udaljenosti između predmeta u fokusu i svjetiljki izvan fokusa u pozadini.

Dok većina fotografija obično ima lampice u pozadini (iza objekta) iste možete staviti i ispred objekta snimanja što će također stvoriti male bokeh loptice svjetla. Efekt će biti nešto drugačiji jer će kuglice pokriti i dio objekta, što nije nužno loše. Čak štoviše, može jako dobro ispasti.

Photo By anieto2k via Flickr

Još jedna od popularnih tehnika jest ona kojom od izvora svjetlosti stvorite različite oblike. Možete napraviti zvjezdice, srca ili čak i male pahuljice.

Photo By vanil noir via Flickr

U nastavku pogledajte video kako da sami izradite “filtere” za takve efekte.

tutorial

Drugi način da promijenite oblik lampica je eksperimentiranje s različitim otvorima blende. Tako će u većini slučajeva važiti pravilo: veći otvor blende – zaobljeniji oblici svjetlosti dok u slučaju manjeg otvora blende oblici postaju sve bliži šesterokutu ili osmerokutu ovisno o tome kakav objektiv imate.

Sve ostalo je u vašim rukama i količini kreativnosti koju ste voljni uložiti. Uživajte!