Majstori fotografije – Henry Wessel

Henry Wessel, američki je fotograf koji je u kontakt s fotografijom došao na čudan način. Naime, jednom ga je posjetila njegova prijateljica koja je imala Leica fotografski aparat. On je tada imao oko 25 godina. Bio je to početak, a uskoro su osnovali studio za portretnu fotografiju.

Henry Wessel, američki je fotograf koji je u kontakt s fotografijom došao na čudan način. Naime, jednom ga je posjetila njegova prijateljica koja je imala Leica fotografski aparat. On je tada imao oko 25 godina. Bio je to početak, a uskoro su osnovali studio za portretnu fotografiju.

Henry Wessel (Teaneck, 1942) i njegov opus predstavlja fotografski smjer New Topographic Movement, kojeg osim njega čine još i Lewis Baltz, Robert Adams, Stephen Shore i Bernd i Hilla Becher.

U središtu Wesselovih motiva je krajobraz, odnosno sraz prirode i civilizacije. Te su fotografije nastale između 1960. i 1990. godine, posebice u Kaliforniji i na američkom Zapadu (California and the West). To nije stil Ansela Adamsa ili Edwarda Westona kojeg obilježava romantična fotografija, već je to više dokumentaristički pristup suvremenim gradovima uz dozu humora i ironije.

Većinu njegovih fotografija obilježava slučaj, kaos i spontanitet svakodnevice. Pri tome je međutim uočljiv izuzetni vizualni senzibilitet i intuicija. Posebice je zanimljivo kako se u tom opusu osjeća fizičko preseljenje iz tmurnog hladnog New Yorka u sunčanu Kaliforniju. To se najviše primjećuje u fotografskom tretmanu svjetla što je za njega bitan kompozicijski čimbenik.

Wessel je osim toga cijenjen kao fotograf gradova u noći (Night Walk) i arhitektonske dokumentacije. U seriji Real Estate Photographs fotografira isključivo u boji. Snima kroz automobilski prozor zgrade i vrtove, što je dokumentacija, ali ujedno i umjetnički zapis o američkom načinu života i kulturi. Za to je Wessel i najzaslužniji.

odabrao: Krešimir Mikić