Kako snimiti atraktivnu fotografiju kapi vode?

Probudili ste se s velikom željom da baš danas izađete van i snimite odlične fotografije. No, vani kiša pada. Cijela priča ''pada u vodu''? Ne nužno!

Probudili ste se s velikom željom da baš danas izađete van i snimite odlične fotografije. No, vani kiša pada. Cijela priča ”pada u vodu”? Ne nužno! Očito niste ni svjesni koliko toga zanimljivog možete snimiti u stanu/kući. Sviđaju vam se fotografije kapljica vode koje ste gledali po internetu? Eto, upravo ste sami sebi dali odličnu ideju koju možete lagano realizirati. Fotografije koje možete vidjeti snimljene su u stanu u lavabou.

Stvari koje sam koristio: fotoaparat, vanjska bljeskalica, wireless sustav za bljeskalicu, stativ, stalak za rasvjetu, posuda, šrafciger, bijeli papir i žičani okidač. Dakako da možete imati i bežični okidač, a ne morate nužno imati wireless sustav preko koje okidate bljeskalicu, već možete koristiti i pop-up flash, ukoliko ga vaš fotoaparat posjeduje, pa preko njega možete okidati bljeskalicu.

Jeftina realizacija

Iz čega da kapljice vode izlaze? Na YouTubeu ima jedan zanimljiv video u kojem je cijelo ovo snimanje obavljeno na način da je kapljica izlazila iz (skupocjenog) stroja. Suludo, rekao bih. Dovoljno je da uzmete neku bočicu poput one za losione iz kojih bez ikakvih problema mogu izlaziti kap po kap. Dakako da bi najlakše bilo da imate pomoćnika koji će se baviti ovim dijelom, dok ćete vi u miru moći gledati kroz tražilo ili LCD ekran i snimati fotografije. U ovom sam slučaju sve sam radio.

Sada kada smo riješili dio vezan za kapljicu, slijedi posuda. Gotovo svako kućanstvo ima Tupperware posude, u koje stavljamo salame, radimo salatu i slično. Takva će posuda biti prava premija za ovakvo snimanje. Posudu napunite vodom i smjestite u lavabo i pazite samo da je ravna, da ne ”visi”. Sve ovo ne morate nužno ni raditi u lavabou, a ja sam odabrao tu lokaciju zato jer nema nikakvih problema ako voda ”bježi” sa strane.

Vanjska bljeskalica

Nakon toga uzmete jedan do dva bijela A4 papira i naslonite ih iza da napravite bijeli ”zid”. Jednu eksternu bljeskalicu, u ovom se slučaju radilo o Sonyju HVL F58AM, stavite sa strane i usmjerite ga prema bijelom papiru koji ste stavili iza posude. Jačinu bljeska možete proizvoljno mijenjati, nakon što vidite da li je fotografija pravilno eksponirana. Zahvaljujući ovom potezu rasvjeta će biti ravnomjerno raspoređena nakon što se odbije od bijelog papira.

Možete odabrati opciju da mijenjate jačinu bljeskalice ili otvor blende/brzinu zatvarača, sve dok ne eksponirate pravilno. Većina ovih fotografija snimljena je pri brzini zatvarača od 1/160, otvor blende f/8 da bi se fokusiralo što veće područje, ISO 100. Jedino što sam mijenjao bila je jačina bljeskalice, a u pravilu je bilo na manualnim postavkama na 1/8 od ukupne jačine. Tijekom snimanja korišteni su objektivi Sony 16-50 mm i Sony 85 mm.

Važnost manualnog fokusiranja

Fotoaparat obavezno prebacite na manualno fokusiranje, jednako kao i objektiv. Morate odrediti otprilike gdje će kapljice vode padati. Kada ste odredili ovaj dio, onda uzmete šrafciger/pincetu/olovku, bilo što slično i stavite u vodu i manualno fokusirate na to područje. Dakle, svaka kapljica koja će pasti u to područje – bit će fokusirana. Ovo je trenutak u kojem se nikako ne možete pouzdati u automatsko fokusiranje.

Fotoaparat je bio smješten na stativ, a okidanje se u ovom slučaju vršilo preko žičanog okidača. Bljeskalica je bila okidana preko (jeftinog) wireless sustava koji možete kupiti na eBayu. Jedna od stvari s kojom se možete igrati je i white balance, pa ga možete mijenjati i vidjet ćete kako za svaku postavku dobivate drugačije boje. Ovdje sam preferirao plavkastu ”prirodnu” boju, dok se možete slobodno igrati s raznim nijansama, kao što sam već naveo. Sve su fotografije bile snimljene u Raw formatu, pa se ovaj dio može obaviti i u postprodukciji.

Iako neki smatraju da je potrebno puno rada u Photoshopu da se dobije ovakva fotografija, to zapravo i nije istina. Jedino za što je potreban PS je da napravite osnovne korekcije poput kontrasta ili pojačavanja pojedinih boja. Ne više od par minuta obrade. Svakako savjetujem da dobro pogledate prije snimanja ukoliko na fotoaparatu na otvoru blende f/8 ili većem imate vidljive mrlje od prašine na senzoru i da se to vidi na fotografijama. No, ako i vidite ”grinje”, ovo se također lako riješi preko spot healing brush toola u PS-u. Sekunda posla.