Kako snimiti atraktivne fotografije u lunaparku?

Sve one fotografije iz lunaparkova koje vas ostave bez daha možete i sami snimiti.

Sve one fotografije iz lunaparkova koje vas ostave bez daha možete i sami snimiti. Naime, u Hrvatskoj se svako malo održavaju razne manifestacije u kojima se nalazi i lunapark. On je uglavnom neizostavan. Upravo je to idealne prilika za sve one koji žele snimiti atraktivne fotografije.

Oprema koju koristim prilikom snimanja ovakve vrste fotografija: fotoaparat, širokokutni objektiv, uglavnom je riječ o 16-50 f/2.8, stativ i žičani okidač. Dakle, nema nikakve nauke.

Širok spektar boja

U cijeloj je ovoj priči stativ od velike važnosti. No, ne morate nužno imati one od kojih vam se sledi krv u žilama kada vidite cijenu, nego su dovoljni i oni ”klasični” (čitaj: jeftiniji). Lunapark je odličan baš iz razloga što postoje razne sprave (?) koje su obogaćene nijansama svjetlećih boja. Što je pojedini stroj više opremljen ligh-showom, usporedno s tim će i fotografije biti vizualno atraktivnije.

Procedura je jednostavna. U glavi otprilike probate posložiti kadar i lokaciju. Stavite stativ, pazite da je osiguran i da se neće tresti, npr. da ne bi slučajno stavili stativ na neku limenu podlogu gdje ljudi prolaze. Najčešće koristim žičani okidač, a dakako da možete koristiti i bežične – to je stvar osobnog izbora i onoga što imate na raspolaganju.

Prednost ”peeking” opcije

Idealno je da na fotoaparatu blendu pritvorite što je moguće više i koristite one velike f brojeve poput f/16. Eto, tko bi rekao da se blenda pritvori i da se zato dobije veći f broj. No, ne dajte se smesti oko takvih sitnica!

Automatsko fokusiranje u ovom bi slučaju moglo stvarati velike probleme, pa savjetujem da fotoaparat i objektiv prebacite na manualno fokusiranje. Kod fotoaparata koji posjedujem velika je prednost što ima ”peeking” opciju, odnosno kada je na manualnom fokusu, onda preko pojedinih boja točno vidim što je u fokusu. ISO osjetljivost stavite na najmanju moguću. Zato i imamo stativ koji omogućava takvo što.

Preporuka je i da prvo pogledate koliko vremenski traje pojedina vožnja, npr. na Rangeru, otprilike pogledajte i kada se on vrti cijeli krug, pa se probajte tempirati da u tom vremenu krenete sa snimanjem fotografije.

Stativ glavu čuva

Sada kada ste kadrirali, smjestili stativ i držite okidač u ruci, sve što treba je snimiti nekoliko testnih fotografija da vidite s čim raspolažete. Krenite od ekspozicije od nekoliko sekundi, pa ćete vidjeti kakve fotografije dobivate. Obično vrijeme eksponiranja bude oko dvadesetak sekundi. Ubrzo ćete pronaći idealne postavke i krenuti sa snimanjem fotografija koje će oduševiti vas, ali još više one koji će ih gledati. Preporučam i da se igrate s kadriranjem, pa se možete spustiti u ”žablju perspektivu” i dati na još većoj važnosti objektu koji snimate.

Jedna od zanimljivosti koju ćete sigurno doživjeti prilikom snimanja je da će se nekoliko metara od objektiva ljudi saginjati da vam ne bi ”upali” u kadar. Jedino što vam preostaje tada je da se (u sebi) nasmijete, s obzirom da snimate sa širokokutnim objektivom i dakako da se svi oni vide. Najgore što vam se može dogoditi je da se netko stane ispred objektiva i stoji duže vremena, pa ćete na kraju umjesto atraktivne fotografije iz lunaparka dobiti fotografiju te osobe.

Kvaliteta, a ne kvantiteta

Kao i u većini slučajeva, ovdje se također možete igrati s white balanceom. No, u ovom slučaju osobno vjerujem fotoaparatu, pa su postavke na ”auto white balance”. Snimam u Rawu što mi daje najveću moguću kvalitetu i ako želim WB mijenjati, to mogu lagano izvesti preko Photoshopa, Lightrooma ili nekog sličnog programa.

U programu za obradu fotografija uvijek napravim samo osnovne korekcije u ovom slučaju. Razlog je taj što se već na terenu dobiju odlične fotografije, kojima čak i ne treba dodatna obrada. Stoga kroz obradu slijede samo osnove – kontrast, saturacija boja…

Najveća prednost ovakvog snimanja fotografija je što prevladava kvaliteta, a ne kvantiteta. Nakon nekoliko snimljenih fotografija već možete biti zadovoljni obavljenim poslom.

Ova fotografija pokazuje koliko veliku ulogu u snimanju igraju razne boje. U ovom slučaju prevladava samo jedna boja.