Kako fotografirati zvjezdano nebo

Trebate fotoaparat koji ima ručno podešavanje ekspozicije; uključite "S" prioritet rada. Također ćete trebati daljinski ili kabel okidač kako se fotoaparat ne bi tresao pri fotografiranju. Naravno, trebati će vam i stalak.

Donosimo vam mali tutorijal kako bez skupe opreme snimiti dobru fotografiju zvjezdanog neba.

1. Što sve trebate

Trebate fotoaparat koji ima ručno podešavanje ekspozicije; uključite “S” prioritet rada.
Također ćete trebati daljinski ili kabel okidač kako se fotoaparat ne bi tresao pri fotografiranju. Naravno, trebati će vam i stalak.

2. Odabir mjesta za fotografiranje

Što mračnije mjesto, to bolje. Fotografiranje zvijezda iz vlastitog dvorišta je moguće, no za bolje rezultate odaberite mjesto daleko od gradske rasvjete. Zbog svjetlosnog zagađenja i zvijezde su manje vidljive.

3. Postavke fotoaparata

Kao prvo, poželjno je koristiti objektiv s velikim otvorom blende. U ovom slučaju korištena je Sigma 28 mm f/3.5. Zatim, postavite fotoaparat na visoki ISO, već 1600 i 800 daju dobre rezultate. Kako bi izbjegli da zvijezde ostavljaju trag (što je rezultat Zemljine rotacije) koristite “pravilo 600” koje je vrlo jednostavno:

Podijelite 600 sa žarišnom duljinom objektiva koji koristite. U našem slučaju podijeliti 600/28 = 21,42 (što znači da možete podesiti okidač da bude otvoren 21 sekundu ćime ćete izbjeći hvatanje traga zvijezda).
Na kraju, stavite objektiv na ručno izoštravanje i okrenite na beskonačno.

4. Fotografiranje

Postavite fotoaparat na stalak i okinite 5 uzastopnih snimaka zvijezda uz prethodno ispravno podešeno vrijeme ekspozicije (pravilo 600). Nemojte pomicati fotoaparat ili mijenjati postavke osim ako ste prethodno završili.
Savjet: svaki put kad završite s nizom od 5 snimaka, stavite ruku ispred objektiva i okinite fotku. Tako ćete znati gdje je kraj serije.

5. Uređivanje

Nemojte biti razočarani ako ne vidite boje na fotografijama, to je normalno. Boje ćete morati dodati u Photoshopu ili nekom drugom programu za uređivanje.

Prvi korak je da dobijete fotografije iz iste serije jednu preko druge. Za to možete koristiti Deep Sky Stacker. Dovoljno je koristiti zadane postavke softvera. Konačna fotografija će biti veliki TIF koji ćete dalje obraditi u Photoshopu.

Nakon toga otvorite dobiveni TIF u Photoshopu i podesite krivulje i razine (curves and levels). Možete pratiti i priloženi jednostavan tutorial:

Također možete podesiti plave, crvene i zelene razine boja kako bi maglica bila još bolje vidljiva.