Tod Papageorge u žiriju Rovinj Photodaysa

Godišnji natječaj najpoznatijeg domaćeg festivala fotografije Rovinj Photodays, koji se do sada bavio isključivo hrvatskim suvremenim foto stvaralaštvom, od ove godine otvoren je i za autore iz drugih zemalja.

Zbog toga je i proširen tim selektora predvođen jednim od najvećih fotografskih autoriteta današnjice, Todom Papageorgeom. Ovaj ugledni fotograf i pisac čiji su radovi dio javnih zbirki važnih umjetničkih institucija poput njujorške MoMA-e, stručnoj javnosti poznat je kao čelni čovjek najprestižnijeg svjetskog studija fotografije u sklopu američkog koledža Yale, te bliski prijatelj i mentor brojnih poznatih fotografa.

– Cilj festivala je međunarodna prepoznatljivost te kreiranje platforme za prezentaciju suvremenih fotografskih ostvarenja zemalja u okruženju široj fotografskoj zajednici. Preduvjet za ostvarenje toga jest okupljanje i valorizacija relevantnih autora i njihovih radova kako bi završna prezentacija njihovih radova bila uistinu spektakularna. Stoga nam je izuzetno važna suradnja s Todom koji uživa velik ugled u američkim i svjetskim fotografskim krugovima, galerijama i institucijama i gdje ga doživljavaju kao jednog od vodećih “opinion makera”. Vjerujem da će svakom fotografu to biti više nego dovoljni motivi za sudjelovanje – pojašnjava programski zaokret u sedmom izdanju festivala, njegov direktor Denis Redić.
Podsjetimo, natječaj traje do 25.02., a najuspješniji autori ostvaruju mogućnost zajedničkog izlaganja koje će premijerno biti predstavljeno u sklopu završnice festivala Rovinj Photodays, 02. i 3.5. u Rovinju.

Tod_Papageorge_mediji Tod Papageorge (rođen u Portsmouthu u New Hampshireu, 1940.), fotograf i pisac koji se pojavio u New Yorku 1960-ih u periodu koji će se kasnije pokazati kao esencijalni period povijesti fotografije. Predvođen Johnom Szarkowskim, direktorom fotografije u Muzeju moderne umjetnosti (MoMA) u New Yorku, Papageorge je, uz istaknute kolege poput Diane Arbus, Leea Friedlandera i Garrya Winogranda formirao ono što je postalo poznato kao Social Landscape movement / Pokret društvenog krajolika. Rad ovih umjetnika se odvojio od novinarskog modela temeljenog na naslovu, kao što je bilo dominantno u časopisima poput LIFE-a i drugih, te se usmjerio prema ekspresivnom poetskom pristupu s ciljem preoblikovanja svijeta koji se odvijao oko njih. Tod Papageorge je nagrađen dvjema Guggenheimovim stipendijama te dvjema stipendijama Nacionalne zaklade za umjetnost (National Endowment of the Arts) te je njegov rad objavljen u hvaljenim monografijama poput: Passing Through Eden: Photographs of Central Park (Steidl 2007) i American Sports, 1970: Or How We Spent The War In Vietnam (Aperture 2008).
2011. godine u izdanju Aperture-a izdana je knjiga eseja o fotografiji, Core Curriculum, koja uključuje nekoliko utjecajnih eseja o mediju i drugim fotografima, među kojima je najpoznatiji uvodnik knjizi njegovog dragog prijatelja i kolege, Garryja Winogranda, Public Relations (MoMa) čiji je kustos upravo bio Papageorge, 1977. u Muzeju moderne umjetnosti (Museum of Modern Art) u New Yorku.
Iako je Papageorge ostvario mnoge uspjehe kao fotograf i pisac, možda je najpoznatiji po ulozi Walker Evans profesora fotografije na Yale University school of Art gdje je bio direktor diplomskog studija fotografije od 1979. do 2011. godine te od kud je krajem 2013. umirovljen. Tijekom Papageorgeovog mandata Yale je postao jedan od najboljih MFA (magistarskih studija umjetnosti) studijskih programa fotografije na svijetu te je proizveo brojne uspješne umjetnike poput Philipa-Lorce diCorcie, Lois Connor, Abelarda Morella, Gregorya Crewdsona, An My Le, Katy Grannan, Richarda Mossa i mnogih drugih. Papageorgeova predanost poučavanju u vremenskom nizu od 30 godina značajno je utjecala je na studente te je kritički forum kojeg je stvorio na Yaleu postao forum za sve ono što fotografija kao medij povezuje kroz prošlosti, sadašnjost i budućnost.