Izložba fotografija ‘Ples nereida II’

'Ples nereida II' naziv je izložbe fotografija Višnje i Marijana Anića otvorene 4. rujna, u Galeriji Kupoli Gradske knjižnice u Zagrebu. Izložba će biti otvorena do 28. rujna. Riječ je o izložbi iz ciklusa 'Slikanje morem', kojom Galerija otvara svoju izložbenu sezonu, najavile su voditeljice Gradske knjižnice Ljiljana Sabljak i voditeljica Galerije Kupola Ismena Meić.

‘Ples nereida II’ naziv je izložbe fotografija Višnje i Marijana Anića otvorene 4. rujna, u Galeriji Kupoli Gradske knjižnice u Zagrebu. Izložba će biti otvorena do 28. rujna.

Riječ je o izložbi iz ciklusa ‘Slikanje morem’, kojom Galerija otvara svoju izložbenu sezonu, najavile su voditeljice Gradske knjižnice Ljiljana Sabljak i voditeljica Galerije Kupola Ismena Meić.

Prvu izložbu fotografija pod nazivom ‘Ples nereida’ Zagrepčani su ove godine mogli vidjeti u Galeriji Cro art photo kluba, no sada će imati priliku vidjeti nove jer je od 13 fotografija, 10 izloženo prvi puta.

‘Izložba je jedinstvena i vrlo rijetka po svom tehnološkom i likovnom habitusu u Hrvatskoj i šire. Fotografije more oslobađaju od vremena i dubine – i to je nešto najljepše na njima. To je umjetnost trenutka’, kazao je pisac Marijan Grakalić na svečanom otvorenju.

Grakalić je rekao da ‘Ples nereida’ predstavlja tek jedan fragment jedinstvene fotografske atrakcije bračnog i umjetničkog para koji ‘posve neobično već duže do jednog desetljeća omogućuju moru da samo sebe slika na fotografijama koje izrađuju’. ‘Svojstvo mora da se mreška i vrtloži sada je’, kaže, ‘zabilježeno u kadru koji doseže njegovo kameno ili kakvo drugo dno’.

‘Kao i u svim igrama gdje se dotiče ono što je beskrajno, vječno i nepregledno, kao što to more nesumnjivo jeste, zbiva se i ovdje djelić one vječite magije odgovorne za pokretljivost svijeta uopće’, smatra Grakalić.

‘More se i ponavlja i iznenađuje’, ističu Anići. Njihove fotografije mora, nastale na Brijunima od 2005. do danas, prikazane su na 10-ak skupnih i samostalnih izložbi što je, slažu se, solidan rezultat za jednog slikara-amatera što je u ovom slučaju more i za promotore-amatere kao što su oni.