Izložba fotografija Hrvatske iz zraka

U pulskoj galeriji Makina u petak, 16. ožujka otvara se izložba Saše Poldanan pod nazivom “Different directions, same destination” Izložba fotografija Hrvatske iz zraka koju je postavila kustosica Helena Srakočić bit će otvorena do 11. travnja 2012.

Nakon uspješne izložbe zračnih fotografija Islanda, Sve je u pogledu, u organizaciji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka zadovoljstvo nam je inaugurirati prvi dio nova Poldanova projekta – Hrvatska iz zraka. Izložbom Different directions, same destination Poldan nastavlja zračno istraživanje i opet nas iznenađuje intrigratnim apstrakcijama, enigmatičnim oblicima, vizualnom ravnotežom, potpunom kontrolom svjetla, kao i svojim nikad umanjenim žarom za letenje i za otkrivanje novih pogleda…

U Galeriji Makina predstavit će se izložba fotografija Saše Poldana, Different directions, same destination: 20 fotografija velikog formata snimljenih iz zraka tijekom 2010. i 2011. godine. Uglavnom krećući se tragom svojih poslovnih obveza, Saša Poldan, opremljen vrhunskom fotografskom opremom, svoja putovanja ovjekovječuje specifičnim viđenjima. Vozeći se u avionu tipa Cesna, snimio je tako hrvatski Jadran i dio Baranje – no, to je tek početak ovoga projekta…

Poldan promatra krajolik na svoj način: iz poznatog, on izvlači nepoznato, istražuje nove poglede i donosi nova viđenja. Kao što je rekla Nataša Ivančević prilikom otvaranja prethodne izložbe:
“Jedinstvene prirodne ljepote na Poldanovim slikama pretvaraju se u apstraktne arabeske. Očite strasti Saše Poldana za letenjem i fotografiranjem izvanredno su usklađene što je rezultiralo čudesnim slikama koje raspiruju maštu. Pored fotografija koje se odlikuju afirmiranjem vizualne estetike apstrahiranjem zbilje i dekonstrukcijom motiva, druga skupina fotografija prenosi ljepotu, izražajnost i raznovrsnost krajobraza.”

Izložba je prvotno dobila naziv po jednoj fotografiji regate iz zraka na kojoj se sve jedrilice kreću prema istome cilju, no svaka svojom putanjom. Tragom ove igre smjerova, autor tijekom selekcije i postavljanja izložbe nastavlja istraživati srodne suodnose. To ga navodi na to da na kraj izložbe, kao destination, u funkciji kontrasta ali i slijeda, uvede neočekivan rasplet: portret žene. Evo kako o naslovu i izložbi razmišlja autor:
“Different directions, same destination” – u početku prva asocijacija i naziv jedne fotografije, zgodna igra riječi, a potom otkriće univerzalnijeg značenja, inspiracija… Jedna destinacija nikada nije ista, već ovisi o putovima, pogledima i istraživanjima. Iako jedna, ona nikada nije jednaka. Nova, suvremena i nikada potpuno stvarna, no ipak iskonski prirodna, kada postane opipljiva pretvara se u jedan od novih putova i pogleda nastalih iz žudnje za istraživanjem.”

Saša Poldan vraća se fotografiji 2001. godine (www.sasapoldan.com) iako ona nije njegov osnovni životni poziv. One koji ga poznaju kao uspješnog odvjetnika vjerojatno će iznenaditi njegova predanost i strast za vizualnim izrazom. No, poznato je da je za uistinu uspješno obavljanje životne profesije potrebno udružiti talent, predanost, inteligenciju, znanje, upornost i strast. Umjetnički senzibilitet, znatiželja i avanturistički duh odlike su koje nadograđuju racionalne okvire Poldanova odvjetničkoga poziva, što je samo potvrda za tvrdnju da se različite djelatnosti ljudskoga duha prožimaju i međusobno oplođuju. Iz fotografskoga opusa Saše Poldana razvidno je da kreativnost i intelekt itekako dobro surađuju.