Izložba – Davor Dolenčić – Panonski zid

U Lendavi u Prekmurju u susjednoj Sloveniji, od 18. studenog do 15. prosinca u Galeriji Kulturnog doma otvorena je izložba fotografija Davora Dolenčića, predsjednika Fotokluba Čakovec. Na izložbi nazvanoj „Panonski zid“ izloženo je sedamnaest fotografija u boji velikog formata.

 

U Lendavi u Prekmurju u susjednoj Sloveniji, od 18. studenog do 15. prosinca u Galeriji Kulturnog doma otvorena je izložba fotografija Davora Dolenčića, predsjednika Fotokluba Čakovec. Na izložbi nazvanoj „Panonski zid“ izloženo je sedamnaest fotografija u boji velikog formata. Organizator izložbe je Zavod za kulturu i promociju Lendava, a pokrovitelj izložbe je Općina Lendava, koja je uz Fotografski studio Kaufland podržala i materijalno poduprla realizaciju cijelog projekta izložbe.

Autora fotografije i njegovu izloženu seriju prigodom otvorenja izložbe predstavili su Sandra Habjanič etnologinja i povjesničarka umjetnosti iz Murske Sobote i Vinko Šebrek počasni predsjednik Foto kluba Zagreb. Među mnogobrojnim gostima na otvorenju su bili i članovi autorovog Fotokluba Čakovec i članovi prijateljskog mađarskog Fotokluba iz Nagykanizse. Fotografije se mogu razgledati do 15. prosinca.

Riječ je o drugoj Dolenčićevoj samostalnoj izložbi, zapravo o njegovom svojevrsnom fotografskom eseju, koji je nastao kao rezultat njegovog dosljednog i požrtvovnog višegodišnjeg fotografiranja oronulih fasada starih i propadajućih panonskih kuća i drugih starih i napuštenih objekata u njegovom životnom okružju – u hrvatskom Međimurju i slovenskom Prekmurju. Tako je nastao opus od preko tisuću zanimljivih fotografija, od kojih je najbolje odabrao za ovu izložbu. Ovom izložbom Dolenčić je potvrdio svoju zrelost fotografa serija, fotografa posebnih tematskih cjelina u kojima je ostvario odličnu sintezu dokumentarnog i estetskog u svakoj fotografskoj slici.

Panonska kompozicija II

Dok je u svojem prvom ciklusu i prvom izložbom koju je priredio prije četiri godine pod nazivom – „Usamljeno stablo“ istraživao i propitivao usamljena drveća u prirodnim pejzažima svog kraja i stvorio fotografije romantičarskih prizvuka, gdje je motive usamljenih drveća personificirao, dajući im ljudske osobine usamljenosti i nezaštićenosti, na ovoj aktualnoj izložbi pokazuje fotografije za čije je stvaranje našao inspiraciju u propadajućim tradicionalnim panonskim kućama, koje su odavno napuštene i koje svakodnevno nagriza zub vremena. Tako je fotografirao detalje oronulih, ruiniranih zidova, nadrealističkog ugođaja, gotovo na tragu one fantazije oronulog zida sa kakvim se još prije Drugog svjetskog rata bavio poznati hrvatski slikar Marijan Detoni na svojoj čuvenoj slici -.”Fantazija oronulog zida“.
Radi se o Dolenčićevom interesu za ugođaje melankolije, osjećaje tuge i čežnje za proteklim vremenima kakvu ti motivi nose. Ikonografija derutnoga zida nosi i stanovitu fascinaciju predmetom, ali ne u njegovom funkcionalnom već u njegovom metaforičkom značenju. Kroz njegove fotografije čitamo duh patinom obilježenih objekata, duh panonske arhitekture čijim prostorom odzvanjaju melodije prošlih vremena, koje bude osjećaje neizvjesnosti i prolaznosti. Posebnost njegovog pristupa ovim temama ogleda se u njegovoj dubokoj i specifičnoj osjećajnosti i doživljavanju svijeta oko sebe i njegovog istančanog odnosa prema kulturnoj baštini i u tom smislu njegovoj inventivnoj interpretaciji njezina očuvanja putem fotografske slike.

Obje njegove samostalne izložbe kao i sveukupni fotografski opus potvrđuju Dolenčića kao formiranog autora osebujnog stila, prepoznatljive poetike, snažnog, uvjerljivog i dosljednog izričaja i na neki način verificiraju njegovu zrelost kao autora, jer stvaranje samostalnih izložbi i izlaženje s njima u javnost znači da autor posjeduje osobni stav i ima izgrađen umjetnički izričaj kojem znalački prenosi svoju originalnu ideju i jasnu poruku.

Davor Dolenčić rođen je 1971.godine. Jedan je od osnivača Fotokluba Čakovec, u kojem je bio kratko vrijeme član njegovog Izvršnog odbora, da bi ubrzo postao njegov potpredsjednik. Svoj rad u klubu posvetio je širenju i edukaciji fotografije, prije svega među mladom populacijom, suradnji sa klubovima i fotografskim kolegama iz Slovenije, Mađarske i Hrvatske i obavljanjem drugih klupskih zadaća i poslova. Od proljeća ove godine Dolenčić obnaša dužnost predsjednika Fotokluba Čakovec.

Fotografijom se bavi nešto više od osam godina, a intenzivnije i ozbiljnije po svom dolasku u Fotoklub Čakovec. Posebno je vezan za svoj rodni i sadašnji životni kraj – Čakovec i Međimurje, za Lendavu i Prekmurje, pa motive za fotografiranje pronalazi u njima, u svakodnevnom životu i svakodnevnim događanjima. Privlače ga raznovrsni motivi u prirodi, posebno pejzaži, obični ljudi u običnim situacijama, ali neobično kadrirani i uhvaćeni u nekim posebnim i neobičnim trenucima, zatim arhitektura, život na ulici, akt fotografija i drugo. Bavi se i studijskom, eksperimentalnom i konceptualnom fotografijom.

Panonska kompozicija III

Fotografira da bi učio i uči da bi fotografirao i pronicao u značaj i ulogu fotografske slike. Tako je formirao svoje buduće fotografsko opredjeljenje i svoj autorski rukopis. Njegov likovni jezik je prepoznatljivog koncepta, različitog od modernističkih umjetničkih strujanja, kojeg razvija mogli bi reći više unutar samoga sebe, nego pod utjecajima nekih aktualnih kretanja u fotografskoj produkciji. Njime zorno izražava svoje stavove o svijetu i događanjima, svoje misli, ideje, osjećaje i emocije.

Svojim upornim i studioznim radom u ovom relativno kratkom vremenskom razdoblju stvorio je tematski raznovrstan i stilski širok autorski opus zanimljivih fotografija, iz kojeg s najboljim djelima, selektivno i vrlo promišljeno sudjeluje na izložbama fotografije. Zapaženo je njegovo učešće na skupnim izložbama, a posebno na žiriranim – natječajnim izložbama u Hrvatskoj i šire u svijetu u kojima ostvaruje zapažene uspjehe.