Izložba Tonča Čorića – Riblji krajolici

U srijedu 24. veljače u 19 sati, u Galeriji fotografije Fotokluba Split, Marmontova 5, otvara se izložba (podvodnih) fotografija Tonča Čorića: Riblji krajolici.Izložba je otvorena do 22. ožujka 2010.

Engleski pisac Oscar Wilde davno je izjavio da priroda oponaša umjetnost, želeći pritom naglasiti da ljepotu krajolika doživljavamo kroz društvene i slikarske konvencije.

Fotografije Tonča Ćorića na prvi mah također doživljavamo preko uvriježenih umjetničkih konvencija. Temeljno pitanje fotografije: kako shvatiti i kako valorizirati između milijuna i trilijuna fotografija, ima samo jedan odgovor: doživljajem! Kao i sve dobre fotografije i Čorićeve su u podjednakoj mjeri i činjenica i fikcija, istovremeno konkretne i bezvremenske, eksplicitne i simboličke.

Već  je ranija Čorićeva izložba “Modrine” iz 2005. godine pokazala autorov interes za efekte slikarske kompozicije, odnose boja i strukturu površine, zaustavljajući ih u vremenu i zavičajnom prostoru. Kad ovaj put autor u moru gleda kroz aparat, traga za novim mogućnostima prikazivanja informacija: fotografijom se igra i istražuje pa dok jednom leti, drugi put roni, tražeći nove uzbudljive rakurse i efekte svjetla i boje određene neuhvatljivim zakonima fizike. Čorić je zaustavio osobiti trenutak morskog ambijenta i ponudio ga na individualnu prosudbu i doživljaj u prostornoj inverziji i uz naglašene, raznolike slikarsko-grafičke efekte. No nije to uobičajena pejzažna fotografija podmorja potaknuta kategorijama sublimnog i slikovitog koja bi rusoovski prenosila uvjerenje da se dobrota i ljepota ujedinjuju u Prirodi koja pobuđuje najuzvišenije osjećaje. Novi motivi i drugačiji oblici nose u sebi dokumentarnost i zabavu uz prisutnost autorovog eskapizma i lirizma. Ove fotografije imaju, međutim i naglašeni element spontanosti, pokret, brzinu kadriranja i okidanja, što su odlike reportažne fotografije.

Kombinacija autorovog analitičkog fotografskog promišljanja i razigrane subjektivnosti, stvorile su sasvim novu, drukčiju objektivnost u kojoj fotograf nije imitator slikarskih predložaka iz akademizma, impresionizma ili avangardizma već je stvorio vlastiti stil koji se približava panteističkom idealu fotografije Edwarda Westona: samo stvarni svijet koji se intenzivno promatra može otkriti viši poredak.

Zoraida Demori Staničić

“Ove fotografije su često optički i fotografski nelogične, jer se sama površina mora ponaša kao leća, odnosno više njih. Međutim, osim sitnijih korekcija boje i kontrasta, one nisu digitalno obrađivane, iako meni osobno to nije nešto bitno. No danas, kada o mogućnostima Photoshopa, više raspravljaju manekenke i stilisti nego fotografi i designeri, čini mi se potrebno pripomenuti .”

Tonči Čorić

O autoru:

Rođen je 1962. g u Makarskoj. Po zanimanju građevinski inženjer. Zadnjih petnaestak godina bavi se grafičkim oblikovanjem (izrada turističkih karata) i fotografijom. Podvodnom fotografijom se bavi od ljeta 2004. Osim u Hrvatskoj izlagao je višestruko i u inozemstvu. Živi i radi u Baškoj vodi. Višestruko je nagrađivani autor i ovo mu je osma samostalna izložba.

spari_a_la_Dali
Spari a la Dali

gavuni
Gavuni

curiosity
Curiosity

hommage_a_Dali
Hommage a Dali

bonsai_1
Bonsai

bili_mul
Bili mul

octopuss_garden_2.jpg
Octopus’s garden