Izabrani finalisti 7. Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida

Među 350 prijavljenih projekata izabrano 10 najboljih

Natječaj na temu Granice trajao je nešto više od mjesec dana, a za to se vrijeme prijavilo preko 300 domaćih i inozemnih fotografskih projekata iz čak 47 zemalja svijeta. Na festivalu u rujnu u Galeriji Klovićevi Dvori svoje će radove predstaviti: Michel Le Belhomme (Francuska), Arnau Bach (Španjolska), Myriam Meloni (Španjolska), Daesung Lee (Francuska), Aras Goekten (Njemačka), Anton Polyakov (Moldavija), Lana Mesić (Nizozemska), Tommaso Tanini (Italija), Paolo Ciregia (Italija), Alnis Stakle (Latvija). Najviše prijava pristiglo je iz Hrvatske, potom Velike Britanije, Italije, Francuske te Njemačke.

Finaliste je odabrao žiri koji čine vrlo značajna imena inozemne i domaće fotografske scene koji će u rujnu posjetiti Zagreb: Roger Ballen, Simon Bainbridge, Rob Hornstra, Michael Famighettii, Alessandro Imbriaco, Hannah Starkey i Sandra Vitaljić.
Ovogodišnji izbor projekata je raznolik. Iako prevladavaju istraživački projekti dokumentarno-konceptualnog pristupa, konačni izbor odražava različite načine razmišljanja o pojmu granica, kako u pogledu teme tako i pristupa.

Granice kroz fotografiju

Michel Le Belhomme u seriji Dva labirinta u konfliktu je s pejzažem kao vizijom i produktom prostora pri čemu ih preslikava u mape i kreacije koji su na granici između dokumentacije i fikcije. Paolo Ciregia dokumentira posljedice ukrajinske krize, posebice stanje u pokrajini Donbass serijom fotografija U Ukrajini.

Teorija R je serija fotografija Alnisa Staklea u kojoj daje viđenje svog rodnog grada Rige koji ispod blještavila i sigurnih turističkih ruta skriva ruševine sovjetske arhitekture te mnoge opasnosti unutar urbane sredine.

Posljedicama genocida u Ruandi bavi se Lana Mesić, nizozozemska fotografkinja hrvatskog podrijetla, koja kroz seriju Anatomija oprosta ispituje žrtve i počinitelje zločina. Problem još jedne afričke države, u ovom slučaju Maroka definira Myriam Meloni serijom Limbo koja prikazuje zarobljene migrante kojima je ostala samo nada za boljim životom i odlaskom u Europu.

H. je rekao da nas voli fotografa Tommasa Taninia istražuje osjećaje straha i ugnjetavanja uzrokovane životom u DR Njemačkoj.

Arnau Bach fotografijama Predgrađe odražava životni stil mladih u getoima u predgrađu Pariza. Projekt Pridnjestrovski konglomerat fotografa Antona Polyakova daje nam autorovo viđenje Pridnjestrovlja, nekadašnjeg dijela Sovjetskog saveza.

Daesung Lee, koji je i lani bio finalist festivala Organ Vida, ove godine predstavlja projekt Futuristička arheologija. Serijom fotografija problematizira tradicionalni Mongolski nomadski način života koji je ugrožen zbog promjena u okolišu. Serija Arkanum autora Arasa Goektena fokusira se na današnje metropole i bavi se odnosom čovjeka prema svojoj urbanoj sredini i arhitekturi.

Uz deset finalista, festival Organ Vida će u svojem katalogu predstaviti pet dodatnih, posebno pohvaljenih projekata čiji su autori Jean—Christophe Guillaume (Francuska), Emile Ducke (Njemačka), Emanuele Occhipinti (Ujedinjeno Kraljevstvo), Andrejs Strokins (Latvia) i Olivier Lovey (Švicarska).

Festival će u rujnu postati mjesto susreta 30-tak inozemnih umjetnika i stručnjaka za fotografiju koji će se predstaviti u sklopu programa kroz predavanja, izlaganja, panele, radionice i razgovore na vodstvima kroz izložbe. U sklopu festivala održat će se predstavljanja i potpisivanja knjiga, pregledi portfolija i koncerti.

Glavnina festivalskog programa održat će se u središnjoj festivalskog lokaciji u Galeriji Klovićevi dvori, a ostatak izložbenog programa u Galerijama Kranjčar i Galeriji Zvonimir. Filmski program ugostit će Dokukino Zagreb.
Detaljni pregled ovogodišnjeg i do sad najbogatijeg programa festivala objavit će se u drugoj polovici srpnja.

Festival Organ Vida održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture, Gradskog ureda za obrazovanje kulturu i sport Grada Zagreba, Turističke zajednice Grada Zagreba i Zaklade Kultura Nova.

organ-vida