Garry Winogrand

Poznat kao ulični fotograf, čovjek koji se zanima za socijalni krajolik Garry Winogrand (1928 – 1984) stlski je prepoznatljiv po širokokutniku 35 mm. Njegova fotografija promatra, zapaža, angažirana je i komentirajuća.

Američki fotograf kojeg su zvali ?fotografom ulice”. Na njega su utjecali Walker Evans, Robert Frank, Henri Cartier – Bresson i drugi. U središtu njegovog zanimanja je socijalno, te istraživanje koliko mediji mogu formirati nečije stavove, exventualno nešto promijeniti. Motivi Winograndovih fotografija su stanovnici američkog grada i američkih ulica. On ih s punim socijalnim angažmanom promatra i komentira.

To su tipične američke fotografije, čak kad je riječ i o njihovoj tragikomičnosti (primjerice kad snima ekstremne tipove i situacije). Promatrajući njegov opus čini nam se da ne gledamo neki osobni, privatni svijet ljudi, iako se jasno osjeća stanovita otuđenost, napuštenost i emocionalna distanca. To međutim nikada nije prikazano praznim ulicama, prostorima. Kod njega je uvijek nazočan socijalni kontakt. To su ponekad trivijalnosti, banalnosti.

Stilski Winogrand za fotografiranje rabi širokokutni objektiv (21 mm na leica formatu), što rezultira izobličenjima, ?rušenjem” vertikalnih linija,  veliko  dubinskom oštrinom i većim brojem čimbenika – elemenata u slici.. Često eksperimentira sa okvirom, ne zanima ga uobičajeni arhitektonski red, već energija koja može strujati iz uspješne fotografije.

Fotografije pogledajte na http://www.masters-of-photography.com/W/winogrand/winogrand_flip.html 

odabrao: Krešimir Mikić