Fotografiranje umjetničkih predmeta u zatvorenim – galerijskim prostorima?

Hvala na pitanjima Dušice, zadala si nam zadatak, ali sa zadovoljstvom smo krenuli u problematiku.

Videla sam da fotografi često koriste sivi karton, za kasnije editovanje wb. Da li su curves u photoshop najbolje?

Da li postoje jos neke tehnike kojih se treba pridržavati kada je fotografisanje slika, skulptura u pitanju? Koji objektiv preporučujete?

Škola je super, hvala puno!

Dušica

Dušice, sorry na malom kašnjenju s odgovorom, još smo u poslu oko postavljanja eFotoškole do kraja na web.

Sivi karton, odnosno bijeli karton se koristi kako bi se odredila, ajmo to pojednostaviti, temperatura boje predmeta, odnosno okoline u kojoj snimamo fotografiju. Fotoaparat na osnovu balansa bijele sam sebi određuje što mu je bijelo u tom ambijentu.

Naime, ljudsko oko i mozak je već predefinirani da raspoznaje bijelo u bilo kakvim svjetlosnim uvjetima. Digitalni fotoaparati raspoznaju to ipak malo teže. Stoga je jedan od načina određivanja balansa bijele da se snimi sivi odnosno bijeli karton kako bi se ta bijela uzela kao referentni uzorak za definiranje balansa bijele, odnosno općenito balansa boje.

Savjet, ako imaš mogućnost snimanja u RAW formatu onda ti karton ni ne treba. Naime, RAW format dozvoljava naknadno definiranje balansa bijele ukoliko je aparat krivo odredio, odnosno bio na automatskim postavkama, odnosno ukoliko si fotograf postavi krivi balans bijele.

Različiti primjeri balansa bijele (Izvor fotografije)

Za zatvorene prostore odaberi si tip rasvjete koji ti je predefiniran u samom fotoaparatu. Primjerice možeš odabrati fluorescentnu rasvjetu ukoliko se u galeriji nalaze fluorescentne lampe, zatim ako koristiš bljeskalicu imaš postavku balansa bijele za bljeskalicu, za oblačno vrijeme, za snimanje na suncu, u sjeni i još nekih. Uglavnom možeš uzeti i bijeli papir, snimiti taj bijeli papir u željenom ambijentu i koristiš ga kao referencu za bijelu.

Curves odnosno krivulje, Levels odnosno Nivoi te osvjetljenje i kontrast su ti osnovni alati za obradu fotografije. Tako da radom s jednim od njih ili čak kombinacijom svih dobivaš najbolje i najrealnije rezultate. Naravno uz umjereno korištenje i vez pretjerivanja. Možeš se još poigrati sa Shadows i Highlights, ali jako oprezno s njima jer u malim promjenama mogu ruinirati fotografiju.

Slike i fotografije su obično zaštićene autorskim pravima i kao takve se ni u kom smislu ne bi smjele kopirati. Prije svakog fotografiranja te vrste provjeri s autorom ili kustosom muzeja, galerije.

Skulpture slobodno možeš gledati kao portrete i kao prema takvima se fotografski odnositi. Slike su obično iza stakla i obično bude u njih usmjereni neki reflektor ili svijetlo tako da ćeš u svakoj od njih vidjeti odraz sebe. Savjet je da se ili odmakneš dovoljno od slike te koristiš veću žarišnu duljinu odnosno zoom ili promijeniš kut snimanja kako bi eliminirala vlastiti odraz u staklu. Naravno ni u kom slučaju ne koristiti bljeskalicu odnosno flash jer jedino što ćeš vidjeti na fotki je koncentracija svijetla u jednoj točki.