Fotografijom u svijetu športa

Često pratimo športska događanja i takmičenja. Često ih i fotografiramo. No, činimo li to iz prave udaljenosti, iz najboljeg kuta, pri najoptimalnijem svjetlu, rabeći objektiv odgovarajuće žarišne duljine, pri adekvatnom otvoru objektiva i vremenu ekspozicije? Ta i mnoga druga pitanja, ovisno o športu koji se fotografira, uvijek su prisutna…

Pogledajmo na raščlambi nekolicine fotografija kako to izgleda.

sport_01

Počinjemo s lošim fotografskim primjerom (Fotografija br. 1), no to je nužno, kako bi što više naučili. Uvijek se na stadionima, odnosno mjestima športskog takmičenja nalaze reklame. I tada je moguće da ti pravilni oblici (slova) postanu dominantni čimbenici u slici, da privlače pozornost više od samog športskog takmičenja. Na to treba paziti koliko god se može. Druga pogreška na ovoj slici je nepažnja glede rubova slike (u ovom slučaju doljnih) jer moguće je da se reže ono što nije baš logično – na ovoj slici nogu igrača.

sport_06

Neobičan kut snimanja uvijek privlači pozornost gledatelja (Fotografija br. 2). Ovaj donji rakurs u tom je smislu također zanimljiv. Vrlo je dobro rješen i položaj ?desnog” elementa u slici, podloge s koje je odskočila športašica, te je nešto što bi inače kompozicijski moglo djelovati i kao neko strano tijelo, nešto što strši. Sve je to umijećem fotografa izbjegnuto.

sport_03

Ponekad se i u športskoj fotografiji eksperimentira formatom (Fotografija br. 3). Poznati su nam klasični formati, dok su rjeđi poput ovoga. Promatrače uvijek oduševljava ovako neobičan okvir. Usprkos tome trebamo se pitati zar je zaista potrebno toliko praznog prostora na lijevoj strani, ako nas dominantno zanima alpinist.Očito bi trebalo reducirati taj “suvišni” dio u slici čime bi alpinista došao više do izražaja.

sport_05

Danas smo očito odabrali više loših fotografija nego dobrih, no pogledajte ovaj naš odabrani primjer (Fotografija br. 4). Da, skok je dobro snimljen, u pravom trenutku, iz dobre udaljenosti i kuta pri adekvatnoj ekspoziciji, ali… Fotograf kao da je bio slijep za drugi plan, za pozadinu koja je očito prodrla u prednji plan (osim žute mrlje, obratite pozornost na element koji se javlja između nogu športašice, na publiku, suncobran i drugo). Sve to čini fotografiju. Ponoviti ćemo još jednom: drugi plan jednako je bitan za konačni dojam, kao i prednji.

sport_02

Mala koloristička točka nasuprot ostalom dijelu slike, velikoj površini, djeluje uvijek ekspresivnije (Fotografija br. 5). Na ovoj fotografiji to je posebice vidljivo. Iako površinski dominira gledalište, mi zbog kolorističkog akcenta ipak vidimo športaša kao točku interesa. Čak manje primjećujemo i loptu iz razloga što nije u  naglašenoj boji. Svakako je dobro što nisu snimljeni natpisi na stadionu, pa je fotografija preglednija.

sport_04

Vrlo dobar snimak nastao u zanimljivom trenutku (Fotografija br. 6). Dobro je da se sve odvija pred neutralnom pozadinom koja je odlično komponirana unutar fotografskog formata. Odnos ruke i loptice vrlo je uspio i nalazi se u pravoj trećini fotografije. Dijagonalni položaj igrača unutar okvira još dodatno naglašava dinamičnost igre.

Krešimir Mikić