Fotografije zbog koji se isplati prkositi hladnoći, kiši i snijegu

Promjenljivo jesensko vrijeme obično bude zanimljivo ako gledamo pejzaže s povišenih točaka, recimo neke planine.

Jučerašnji dan, odnosno popodne je bili prilično promjenjivo.  Malo sunca, malo oblaka, na kraju je sve kulminiralo jakim pljuskom, zahlađenjem i jutarnjim snijegom koji eto još uvijek pada. Uglavnom ovaj članak svakako nije reprezentativni primjerak članka za rubriku Kućni kreativac, barem ne onaj dio kućni.

Promjenljivo jesensko vrijeme obično bude zanimljivo ako gledamo pejzaže s povišenih točaka, recimo neke planine. Puta nas je jučer odveo do Ravne Gore odakle se pruža prekrasan pogled na piutome zagorske brege čije su kotline bile popunjene otocima maglice, dok su se iz susjedne Slovenije nazirali prijeteći oblaci koji su nam jutros donijeli snijeg.

Bilo je vjetrovito, bilo je hladno, bilo je kišovito, ali ni to nije spriječilo vrli dvojac do lovi kadrove, da prkosi vremenu i da uživa u prekrasnom prohladnom jesenskom popodnevu na visini od nekih 700-tinjak metara, točnije 680 metara, ali ako se popnete na vidikovac iznad krošanja dobijete još nekih 10-ak metara.

Nema potrebe duljiti o tehnici snimanja i fotografiranja, ispod svake fotografije nalaze se postavke snimanja, te sve što sam naknadno odradio u Photoshopu.

Ono što mi je bila ideja na samom polasku je snimiti fotografije s kojima ću se kasnije poigrati u Photoshopu, a da dobijem onaj dramatičan efekt. Obično to bude ili kombiniranje ekspozicija u HDR snimku, to sam preskočio zbog samih vremenskih prilika (jaki vjetar) ili naknadna simulacija HDR snimke, odnosno podizanje kontrasta, igranje s krivuljama nivoima te dinamikom svake snimke. Uglavnom, odlučio sam malo više uroniti u naknadno post produkciju.

Nažalost smanjena fotografija na računalnim ekranima ne dočarava onu pravu fotografiju koju ću gledati razvijenu na velikom formatu.

Slika 1: Ekspozicija 1/40 sekunde, f/9, ISO 500

Slika 1: Isprva sam mislio raditi HDR tone mapping uz pomoć tri različite ekspozicije koje bih kreirao iz RAW datoteke. Međutim rezultati su bilo previše – bajkoviti. Nakon toga sam se ipak odlučio poigrati, čak ne puno, sa krivuljama i nivoima te dizanjem detalja iz tamnih dijelova, odnosno svijetlih dijelova. Cilj je bio dobiti uravnoteženu dinamiku neba, zagorskih brežuljaka u izmaglici te u pravom kadru stijene i trave.

Slika 2: Ekspozicija 1/3 sekunde, f/9, ISO 100

Slika 2: Na gornjoj fotografiji je odrađena klasična jesenska procedura – mrvicu posvijetlimo fotografiju, uz pomoć krivulja sam posvijetlio tamne dijelove, sijene, zatim sam malo potamnio pozadinu kako ne bi ostala blijeda i nezapažena te kako bi dobio planine duboko u pozadini, malo sam dignuo saturaciju boja.

Slika 3: Ekspozicija 1/4 sekunde, f/11, ISO 100

Slika 3: Dvorac Trakošćan – spuštanje tamnih i svijetlih dijela pomoću nivou, dizanje zasićenja boja i to je ukratko sve.

Slika 4: Dvije ekspozicije koje je fotoaparat spojio u jednu snimku, EXIF podaci govore da se radi o 1/3 sekunde, f/9, ISO 100

Slika 4: Fotografija je upravo tako snimljena, fotoaparat je Nikon D5100 u tehnici HDR – dakle direktno snimanje HDR-a što i nije ispalo tako loše.

Slika 5: Ekspozicija 1/20 sekunde, f/7.1, ISO 800

Slika 5: Kada kao i na prethodnoj samo što nisam koristio HDR već spremanje u RAW i naknadno sam samo dignuo zasićenje boja i malo posvijetlio krivuljama.

Slika 6: Ekspozicija 2 sekunde, f/11, ISO 100

Slika 6: Malo dulja ekspozicija kako bih dobio osjećaj puhanja vjetra, što je i vidljivo na zastavici. Igra s nivoima i zasićenjem boja.

Slika 7: Ekspozicija 0,76 sekundi, f/8, ISO 100

Slika 7 : Jedino što sam na ovoj fotografiji odradio jest skidanje izmaglice uz pomoć nivoa. Isto to sam mogao odraditi i direktno koristeći polarizacijski filter na objektivu, ali eto, nisam.

Slika 8: Ekspozicija 25 sekundi, f/8, ISO 100

Slika 8: Duga ekspozicija, upaljena svijetla u pozadini, radilo se već po priličnom mraku. Korekcija boje i lagano izoštravanje jer je zbog velikih udara vjetra i duge ekspozicije fotografija bila malo mutna, ali ništa nerješivo u Photoshopu.