Edward Weston

Fotografiji se može prići njegujući likovnost, ali i nazovimo ga tako”meki”, slobodniji stil. Suprotnost je preciznost i oštrina, što međutim nimalo ne umanjuje likovnost. Snimajući ljude, ali i motive iz prirode, poput mora, biljnog i životinjskog svijeta, posebice se zadržavajući na školjkama, biljkama i krajolicima, Edward Weston (1886-1958) je izgradio specifičan autorski svijet.

Edward Weston američki je fotograf čija je specijalnost snimanje aktova, školjki, stijena, krajolika i biljaka (te motive snima od 1922. godine). Specifičnost o kojoj govorimo je način kako on te motive vidi i prezentira.

To je preoblikovanje zbilje uz pomoć fotografskih izražajnih sredstava. Primjerice on će u paprici otkriti ljudski akt i po tome je jedinstven.

Zadržava se na formalnim kvalitetama , te tako svakodnevne teme prikazuje kao novo, moderno viđenje, čistoću forme. Mogli bi govoriti i o stanovitoj apstrakciji u fotografiji i napuštanju piktorijalnog stila. U njegovim fotografijama pronalazimo geometrizam, kao da izražava skulpturalnu ljepotu u zbilji. Važna mu je struktura, linija i svjetlo. Fotografija pritom treba biti maksimalno oštra i izraziti ono bitno.

Stoga snima na velikom fotografskom formatu i pri malim otvorima (f/64), sve u želji da postigne maksimalnu oštrinu slike. Westonove fotografije mogu ravnopravno stajati, a i stoje, uz likovna djela tog vremena i što je iznad svega važno, primjer su fotografske, umjetničke originalnosti.

Fotografije pogledajte na http://masters-of-photography.com/W/weston/weston_nahui_olin.html.

Odabrao: Krešimir Mikić