“Dvoje/Ljudi” Toma Dubravca u Splitu

U srijedu, 29. veljače, u 19 sati, u Galeriji umjetnina Split otvara se izložba fotografija Toma Dubravca, pod nazivom ‘Dvoje / Ljudi’. Izložba ostaje otvorena do 14. ožujka 2012.

Tom Dubravec rođen je 1970. u Splitu gdje je završio Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn, smjer fotografija. Od 1992. do 2005. radi za dnevni list Slobodna Dalmacija. Na ratnom području u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini fotografira od 1992. do 1995. Od 1993. surađuje s fotografskim agencijama AFP, EPA i Sipa Press. Preko agencija objavljuje fotografije u magazinima Le Figaro, Time, Newsweek i dnevnim novinama kao što su New York Times, Herald Tribune itd. Od 2005. fotografira za tjednik Globus, od 2011. radi za agenciju CROPIX. Dobitnik je nekoliko nagrada za fotografiju. Živi u Splitu.

Iz obimnog i žanrovski raznolikog opusa Toma Dubravca za izložbu su odabrane 24 fotografije nastale od 2003. do 2011. godine, a podijeljene su u dvije tematske cjeline pod nazivom Dvoje i Ljudi. Mahom su već objavljene u tisku i na internetu. Naime, uglavnom su to snimci s fotoreporterskih zadataka koje Dubravec već godinama odrađuje diljem Hrvatske i svijeta.

Njegov profesionalni angažman sretno se poklapa s osobnim interesom za ljude kao neiscrpnim izvorom poticaja. U žiži zanimanja su mnogi, od potpunih anonimaca do pripadnika i predstavnika najrazličitijih društvenih elita u nacionalnim i svjetskim okvirima. Među poznatima koje je fotografirao su Diego Maradona, princ Charles, Ivo Josipović, Barack Obama, Željko Kerum, Ivo Brešan, Ivo Sanader, Zoran Milanović – da spomenemo neke od onih čiji će se snimci moći vidjeti na izložbi.

Bez obzira da li je riječ o široj javnosti poznatim ili nepoznatim osobama, Dubravcu je prije svega važno da je svatko od njih nosilac priče, bilo kao akter neobičnog trenutka ili konteksta, ili kao vrijednost po sebi.

Na fotografijama je ambijent često ravnopravna komponenta kadra. Kod portreta u užem smislu riječi evidentno je nastojanje fotografa da okružjem dodatno podcrta društveni i profesionalni identitet portretiranoga. Estetska komponenta u Dubravčevom je radu redovito zastupljena, što fotoreporterskom pragmatizmu daje dodatnu vrijednost.

‘Tomove fotografije, u cjelini gledajući, lišene su pretencioznosti i odražavaju respekt prema svakom tko mu se našao pred objektivom. Ujedno sadržavaju ono bitno obilježje koje je povod njihovog nastanka. Korelacijom objektivnosti i individualnog pristupa Tom se potvrđuje kao vrsni opservator i kultivirani fotograf. On nadilazi utilitarnu aktualnost novinske fotografije zalazeći u prostor medija koji je usmjeren na čisti vizualni govor.’ Iris Slade, iz teksta kataloga