Dobra fotografija – kako odrediti što je? (7)

Krećemo u fotografiranje. Koje ćemo radnje provesti prije snimanja? Prvo moramo odlučiti koju ćemo tehniku rabiti, analognu ili digitalnu. Zatim slijedi razmišljanje - koji ćemo motiv snimati, ciljano ili ćemo “šetati“, (primjerice gradom) i jednostavno bilježiti ono što nam se čini fotografski zanimljivim.

Krećemo u fotografiranje. Koje ćemo radnje provesti prije snimanja? Prvo moramo odlučiti koju ćemo tehniku rabiti, analognu ili digitalnu. Zatim slijedi razmišljanje – koji ćemo motiv snimati, ciljano ili ćemo “šetati“, (primjerice gradom) i jednostavno bilježiti ono što nam se čini fotografski zanimljivim.
Ovisno o motivu, biramo fotografsku tehniku i pribor, a manje je praktičan suprotan način, da motiv snimanja biramo prema tehnici koja nam je na raspolaganju. Problem je, naravno i u financijskoj situaciji, s koliko sredstava, a time i tehnikom, fotograf raspolaže, što može otežati odlučivanje.

...i stiropor vam može pomoći kao dosvjetljivač pri fotografiranju portreta i uravnoteženju svjetla

Ako se motiv snimanja ranije prouči (kad nije riječ o reportažnoj fotografiji), sigurno ćemo znati kakva je svjetlosna situacija na licu mjesta (ekspozicija), prostorni raspored (zbog uporabe objektiva), koji ćemo kut snimanja primijeniti, koji izrez (plan), kompoziciju, te ćemo detaljnije razmisliti što želimo našom fotografijom izraziti, sugerirati, prikazati, a što se nužno mora povezati s onim bitnim – kako?

Što od svega toga dolazi do promatrača?

U prvom trenutku to su vizualne komponente. Događa se da fotograf snimi nekolicinu fotografija i onda naknadno bira „najbolju“. Tada počinje i razmišljanje o onom drugom – o sadržaju, o ideji fotografije. Zaista je potpuno nevažno kada se to događa: prije snimanja, tijekom ili nakon snimanja.
Fotograf, ako nije čisti amater, mora imati odnos, stav o svojoj fotografiji. Fotografija nije mehanička reprodukcija. Ona je – makar malo – nadgradnja snimljenoga. Najveće je umijeće povezati sadržaj slike i način viđenja (snimanja).
Fotograf mora poznavati tehniku snimanja i onda tu tehniku primijeniti na sadržaj.

(nastavak slijedi)
Krešimir Mikić