Darije Petković

 

Hrvatski fotograf, diplomirao snimanje na Akademiji dramske umjetnosti koji je u naš fotožurnalizam unio novu dimenziju i kakvoću, najpoznatiji po portretima osoba iz javnog života. Riječ je o fotografijama koje su sigurno više od klasičnog portreta. To su fotografske zabilježbe osoba koje “zrače” u bilo kojem smjeru, najčešće pozitivno, ali i negativno. To su, gledajući profesionalne kriterije, studijski portreti, ali bez studija. Naime, osobe su snimljene u stvarnom, životnom okolišu. Darije fotografira i reklamne fotografije, i arhitekturu i krajobraze i predmete. Snima uvijek tako da se osjeća njegova specifična fotografska poetika.

Darije Petković (1974) je fotograf relativno mlađe generacije koji vrsno vlada fotografskom tehnikom, ali i estetikom. Novum je unio u snimanje portreta. Zahvaljujući njegovom umijeću, kao da o ljudima ispred objektiva, saznajemo više, prodiremo u njihovu dušu. Izbjegava snimanje u studijskim uvjetima, a prividni paradoks je u tome što osobe fotografira u njihovom životnom prostoru, bez “studijskog namještanja”, iako konačni snimak izgleda kao visokoprofesionalni studijski uradak. Svaki Petkovićev rad svjedoči o njegovom specifičnom senzibilitetu, izgrađenoj poetici. To je nazočno i u drugim fotografskim motivima,a ne samo portretima po kojima je vrlo poznat, a on se okušao u svima i to izuzetno uspješno. Teško je uopće reći da je on novinski fotograf. Da, on je novinski fotograf, ali sa snažno izraženim autorstvom. To posebice potvrđuje svojim autorskim ciklusima fotografija iz kojih smo nepoštivajući skupnost, odabrali niz pojedinačnih snimaka.

cirkus.01
Iz ciklusa Cirkus

partizan_2
Iz ciklusa Duhovi prošlosti – Partizan. Portret partizana fascinantno je zanimljiv. Od kuta snimanja do trenutka i dobrog tretmana lika obzirom na pozadinu. Petković simpatizira i ovaj lik. Tu se osjeća ta njegova specifična fotografska duša.

dp5
Iz ciklusa Izrael

karm-7
Iz ciklusa Karmelićanke: Možda je ovo likovni uradak. Ne, nije naravno. Ovo je likovnost u fotografiji, majstorstvo u tretmanu svjetla i pomnom razmišljanju o odnosu oštrine i neoštrine u slici.

sobe_s_pogledom17
Iz ciklusa Sobe s pogledom

lea_u_setnji_9
Iz ciklusa Lea u šetnji: Malo biće okruženo potencijalno otuđujućim okolišem – barem mi to tako doživljavamo. Adekvatno odabran format i kompozicija, kako bi se prikazao taj osjećaj.

zaba-.jpg
Iz ciklusa Okupacija 26: Sukob povijesti i sadašnjosti, nacionalnog i stranog. Zanimljivost fotografije je u boji, u povijesti i tradiciji koja je očito na rubu, dok dominira Zaba, obzirom na veličinu slova, glede kompozicije. Ideja o dominaciji stranaca u Hrvatskoj izvrsno je prikazana na fotografski način, rabljenjem fotografskih izražajnih sredstava. Cijeli ciklus (serija) je odličan primjer za angažiranu fotografiju.

odabrao: Krešimir Mikić