Četiri savjeta za savršeno eksponirani portret

Ekspozicija na fotografiji je jedan od krucijalnih elemenata za dobivanje ispravne fotografije. Stoga se u školama, akademijama ili radionicama uvijek veliki dio pažnje posvećuje upravo ekspoziciji kao rezultatu triju elemenata – otvora blende, brzine zatvarača i vrijednosti ISO.

U portretnoj fotografiji ekspozicija mora biti dovedena skoro do savršenstva kako bi dobili što realniji prikaz boje kože. Evo nekoliko početnik koraka za savladavanje ekspozicije pri portretnoj fotografiji.

Otvorite blendu

Izrada portreta pri otvoru blende od recimo f/2.8 ili f/4  rezultirati će prilično plitkim poljem dubinske oštrine (DOF). Ako u kombinaciji tog otvora blende koristimo objektive od 50 mm ili više, dakle idemo prema telefoto rasponu, onda dobivamo takozvano zamućenje pozadine koje nam rezultira time da se naš portret fino ističe na fotografiji.

Plitki DOF također znači da imamo prilično mali raspon polja fokusa tako da moramo biti pažljivi da portret bude dobro fokusiran. Pritom pazite da su vam oči portreta uvijek u fokusu.

Za postizanje zamućen pozadine najbolje je fotoaparat postaviti u mod prioriteta blende (Aperture Priority),  kamera će onda sam izračunati najbolju brzinu zatvarača za ispravnu ekspoziciju.

Malo preeksponirajte fotografiju

Fotoaparat će kožu prosječnog Europljana, bijelca pokušati eksponirati prema prosjeku srednjih tonova. Time ćete skoro pa uvijek dobiti pomalo pod eksponirani portret. Ako fotografiju malo pre eksponiramo dobiti ćete prirodniji izgled kože te će vam ujedno i tonovi kože biti izglađeniji.

Za to koristite opciju kompenzacije ekspozicije. Na izmjerenu ekspoziciju od strane fotoaparata okrenite kotačić kompenzacije ekspozicije na +0,5 ili +1 kako bi malo posvijetlili lice. Pritom pazite na cijelu fotografiju kako ne bi izgubili informacije odnosno detalje na svijetlim područjima fotografije.

Koristite Spot metering

Spot metering odnosno mjerenje jedne točke  će vam osigurati da imate pravilno eksponirano lice, a ne cijeli kadar fotografije. U slučaju kad bi koristili mjerenje cijelog kadra lice subjekat bi vam bili ili previše tamno ili previše svijetlo, a ovisno o samoj pozadini fotografije. U tom slučaju aparata mjeri cijeli kadar te izračunava prosječnu vrijednost. Što nikako nije dobro za vaš portret.

Spot mjerenje mjeri uski centar kadra. Za korištenje Spot mjerenja potrebno je mjerenje na aparatu postaviti na Spot mjerenje te pritom imajte na umu da vaš portret pokriva centar kadra kako bi mjerenje bilo ispravno.

Dakle, otvorite blendu, mjerenje svijetla postavite na Spot mjerenje, centrirajte portret i podignite kompenzaciju ekspozicije na +0,5 ili +1.

Spremite postavke fotoaparata

Ako ste se ikada našli pred objektivom aparata i morali čekati svo to vrijeme dok fotograf dođe na idealne postavke kojima će odraditi portret onda sigurno znate da je to nešto što treba izbjegavati. Prije samog fotografiranja pripremite i provjerite postavke kojima ćete raditi.

Pronađite one koje vam najbolje odgovaraju uvjetima i spremite ih. Primjerice ako radite portrete u prirodi onda stavite ISO na 400, brzinu zatvarača na 1/250 sekunde i time ste sigurni da će fotoaparat rezultirati ekspozicijom koja će eliminirati podrhtavanje kamere, ali i pristojno otvoriti blendu.

Time ne razmišljajte previše o fotoaparatu već se usredotočite na portret i ljude koje snimate.

Naslovna fotografija: Aaron Stidwell | Korišteno prema Creative Commons licenci