BRIAN DUFFY I DAVID BOWIE

Kad se spoji glazba, umjetnost i fotografija mogućnosti su beskonačne što dokazuje i izložba fotografija predstavljena na samom jugu Španjolske. Kulturni centar ‘La Térmica’ u Malagi mjesto je u kojem se sve do 23.ožujka može pogledati serija fotografija ”Bowie series”. Rezultat je to zanimljive suradnje između glazbenog genija David Bowieja i slavnog fotografa Briana Duffyja koji je pokazao izniman talent uspjehom u modnoj industriji. Duffy je jednom prilikom izjavio kako nikada nije želio postati slavan jer nije stabilan kao stativ. Ovim inspirativnim projektom prikazana je umjetnost bez granica i razlog zbog kojeg je vrijedilo postići slavu.

Fotografije koje datiraju iz 1972. godine prikazuju Bowieja na samom početku karijere. Kroz više od 30 fotografija, Duffy je ispričao čitavu jednu nezaboravnu glazbenu eru koja uključuje i naslovnice albuma ‘Aladdin Sane’ (1973), ‘Scary Monsters’ (1979) i ‘The Lodger’ (1979). Dodane su i fotografije s filmskog seta ‘The Man Who Fell To Earth’ (1976) i legendarni ‘Ziggy Stardust’ (1972) i ‘White Sands’ (1975).

Individualizam rock ikone prikazao je u nizu zanimljivih portreta koji su rezultat zajedničkog rada kroz dugi niz godina. Njihova kreativna povezanost vidljivo je dokumentirana što je suradnju na obostrano zadovoljstvo učinilo toliko uspješnom. Izložba u Malagi otkriva kolekciju fotografija prikazane u javnosti po prvi put, a sljedeća adresa na kojoj će biti izložene biti će ona londonska: Victoria and Albert Museum.

Duffy je kroz svoj dugogodišnji rad surađivao s mnogim poznatim licima poput Black Sabbath, Julie Andress, Michael Caine, William Burroughs… Kroz tri desetljeća uspio je ostvariti zavidan i opsežan opus koji je obuhvatio sve fotografske žanrove. Njegov prepoznatljivi stil obilježio je povijest fotografije, a mnoge komercijalne kampanje, reportaže i rad na filmu nizali su uspjeh i priznanja. U jednom trenutku svog života odlučio je prestati baviti se fotografijom i spaliti sve postojeće negative. Iako je mnogo toga nepovratno izgubljeno, negativi koji su spašeni bogatstvo je njegovog rada kojem smo i danas svjedoci.
Slobodni umjetnik koji je prvi put došao u doticaj s fotografijom u Harper’s Bazaaru davne 1955.godine, ostat će zapamćen kao ikona svoga doba koja je obilježila vizualnu povijest britanske kulture i mode. Preminuo je 2010., a BBC je iste godine odao počast njegovoj životnoj priči u dokumentarnom filmu The Man Who Shot The Sixties. Kad pogledamo unazad i razmišljamo o radu Briana Duffyja vrijedi ga pamtiti kao velikog profesionalca i učitelja čiji nam rad može dati dobre lekcije. Živio je iza objektiva, a intuicijom i senzibilnošću pokazao kako kreativnost i ljubav prema dobroj fotografiji nikad ne smiju imati granice.

Tekst: Dolores Marčetić
Fotografija: Chris Whale

ChrisWhale_8100

ChrisWhale_8101

ChrisWhale_8103