Aleksej Orel – KEMOGRAM – katarza osobnog lumena

Otvorenje izložbe je u četvrtak, 24. veljače u 19.00 sati u Caffe bar Sax, Kumičićeva 1, Pula.

Otvorenje izložbe je u četvrtak, 24. veljače u 19.00 sati u Caffe bar Sax, Kumičićeva 1, Pula.

Ciklus Kemogram predstavlja seriju bezaparatne kolor fotografije nastalih 1998.godine na asfaltu Nezakcijske ulice u Puli. Njegova vrijednost nalazi se u tome što je korištena tehnika intuitivnog slikarstva na fotoosjetljivom materijalu, a jedinstvenost jer se koristio zahtjevan kolor proces izrade fotografija što ga, po dosadašnjim saznanjima, čini jedinstvenim.

Autor je nakon višegodišnjeg boravka u potpunom mraku, kojeg zahtijeva ručna izrada kolor fotografija, intuitivno iznio foto-papir i kemikalije na svjetlo dana i time, po svim pravilima fotografske struke, u potpunosti uništio foto-papir. Ovim činom destrukcija postaje nova konstrukcija u kojoj aplikacijom kemikalija po fotoosjetljivom materijalu nastaju nova djela. Proces njihovog stvaranja po prvi puta može biti uistinu praćen i viđen,  što autoru donosi oslobađajući osjećaj dugo sputavan od krutih pravila razvijačkih tehnika fotografije.

Katarza osobnog lumena to uistinu jest.

To je rad, proces, ishodište i oslobođenje najintimnije priče, one sjećajne, transgeneracijski prenošene i osobne. I kao i sama kemografska tehnika, i ona je prvi puta eksponirana osobnoj svjetlosti promatrača, zbog koje i sama postaje slobodna.

Aleksej Orel – biografija

Aleksej Orel rođen je 15.srpnja 1976.godine u Puli, gdje i danas živi i stvara. Fotografijom se počinje baviti u ranom djetinjstvu pod mentorstvom svog djeda Alojza Orela. Period odrastanja obilježili su razvoj znanja i eksperimentiranja u fotografiji, te traženje samostalnog fotografskog izričaja. 1996..počinje njegov profesionalni fotografski rad u dnevniku Glas Istre. Od 1997.godine radi u fotografskom obrtu Foto Vujičić u kojem je sve do 2003.godine kada otvara tvrtku Fotopixel. Tijekom godina postaje aktivni sudionik i član nekoliko fotografskih udruženja: Udruženja likovnih i književnih stvaraoca Pule (ULIKS-Pula) od 1995.godine, zatim Fotokluba Zagreb od 1996.godine, od 2002.godine jedan je od osnivača fotokluba FORMAT u Puli gdje vodi i organizira više foto tečaja za zaljubljenike u fotografiju, dok je od 2006.do 2008.godine predavač na ljetnim radionicama Hrvatskog fotosaveza te 2008.godine sudionik natječajnog seminara Fotosofije na kojem osvaja 1.nagradu za foto dvoboj…

Poštivajući fotografska pravila i ujedno pomičući granice istih, eksperimentira sa brojnim tehnikama uz pomoć kojih nastaju interesantna djela i ciklusi. Do 1998.godine njegov rad obilježava individualni pristup djelu, eksperimentu i tehnici (fotogram, camera obscura, solarizacija, montaža, bariljef….). Eksperimentira sa aplikacijom fotografskih kemikalija na kolor papir čime nastaje ciklus „Kemogrami“ i koji označava početak cikličnog bavljenja fotografijom. Njegov ciklus „Skluptor“, u kojem bilježi metamorfozu prostora i pojavne oblike ljudskih obilježja u njima, započinje 1998. godine te ga ciklično nastavlja konstantno pronalazeći nove pojavne oblike u svom okruženju. 1998.godina označava i početak bavljenja digitalnom fotografijom koja mu donosi nove slobode i izražavanja. Okosnica njegovog rada jest fascinacija vremenom u svim svojim implikacijama na fotografiju te često eksperimentira sa dužim ekspozicijama pri čemu, primjerice, 2004. započinje ciklus „Balerine“ kojeg obilježava impresionistička nježnost u izričaju i koji još uvijek traje konstantno otkrivajući nove uhvaćene i zaustavljene ljepote pokreta ljudskog tijela.

Početkom 2010.godine sklonost navedenoj fascinaciji vremenom dovodi ga do timelapse-a, video tehnike kompresije vremena gdje se fotografije animiraju u pokretnu sliku. Dio ovako nastalog materijala pejzažnih snimaka objavljen je u glazbenom videospotu Franka Krajcara za pjesmu „Jobrni je, jobrni“ i time čini prvi glazbeni spot napravljen u timelapse tehnici koji je objavljen u Hrvatskoj. Timelapse mu donosi puno novih izazova zbog čega se ovom tehnikom i dalje namjerava baviti kombinirajući dosad stečeno znanje i ljubav prema fotografiji sa novim tehnologijama i tehnikama.

Od početka fotografske zrelosti do danas, izlagao je na slijedećim samostalnim i skupnim izložbama:

Samostalne izložbe
1995.godine u Fort Bourguignon-u, u Puli.
1996.godine „Nastajanje 6 pingvinčića“ u INK Pula, fotografije nastanka predstave 6 pingvinčića
1997.godine u Foto galeriji Likum, u Zagrebu.
1998.godine Kulturni susreti preko granice u galeriji Shambala, u Kopenhagenu.
2003.godine Galerija Nemeš, u Puli, izložba fotografija „Fotografiraj ovo?“ – predstavljanje koncepta izrade fotografije uporabom skenera umjesto fotoaparata te izlaganje najveće digitalne fotografije na svijetu razlučivosti 1,02 gigapixela koja je predstavljala polutku dinje
2007.godine izložba „Skluptor“ u GKČ Pula, u sklopu mjeseca Hrvatske knjige, s naglaskom na isčitavanje prostora
2008.godine izložba „Kvadrofonija“ u MMC Luka, u Puli, gdje su prikazane fotografske intervencije na slike Denisa Nađa te likovne intervencije slikara Denisa Nađa na fotografije Alekseja Orela popraćene dokumentarnim filmom „Kvadrofonija“ koji objedinjuje fotografske, slikarske, glazbene i video intervencije
2008. „Kvadrofonija“ izložena na Festivalu nove umjetnosti FONA 08, galerija Moć umjetnika, u Rijeci
2008.godine „Kvadrofonija“ izložena na festivalu „7 dana stvaranja“, u Etnografskom muzeju u Pazinu
2008.godine „Kvadrofonija“, izložena u Firenci
2008.godine izložba „ANTIpaparazzo“ u Cantina Puležana, u Puli, nenamješteni portreti poznatih i manje poznatih sugrađana nastalih za slučajnih susreta, snimanih iz neposredne blizine snimanih širokokutnim objektivom i izloženih na stropu
2009.godine izložba „Hodam gradom“ MMC Luka, u Puli, interaktivna izložba fragmenata gradskog tla na galerijskom podu, uz prikaz djela dokumentarnog filma „Proces“ koji objedinjeni stvaraju svojevrsni reality show sa nehotičnim akterima
2009. godina performance „Recesija 8.marta“ na Forumu u Puli, gdje je autor zbog recesijskih mjera objedinio bipolarnost muškog i ženskog tijela u jednom, svojem, liku

Skupne izložbe
1995-2010.godine redovito izlaže na 15.revijalnih izložbi ULIKS-a
1995.godine Hrvatska fotografija 95 Umjetnički paviljon Zagreb, Moderna galerija Rijeka, Gradski muzej Vinkovci
1996.godine Mundial fotofestival, u Rovinju
1996-2000.godine Grisia, u Rovinju
1999.godina Karneval u Veneciji, galerija Spot, u Zagrebu
1999.godine Salon fotografije Osijek 99, u Osijeku
2004-2010 godine 30tak izložbi u sklopu udruge FORMAT u Puli, Pazinu, Pomeru, Medulinu, Fažani i Rijeci
2008.godine Fotosofia 3, Terme Tuhelj, galerija Badrov u Zagrebu, Gradska galerija Osijek, MMC Luka Pula
2010.godine Photodays Rovinj, izložba finalista u MMC Rovinj, Muzej za umjetnost i obrt Zagreb, Mali salon u Rijeci