Zagreb – izložba fotografija: Miljenko Marotti – Romagnolo šeće Zagrebom

marotti-fotografija

Zanimljivo je kako samo mala promjena perspektive može utjecati na fotografiju, kako pomicanje objektiva iznad ili ispod razine očiju može otvoriti nove vizure poznatih prostora, stvoriti nevjerojatne prizore zbog neuobičajenog odnosa objektiva prema subjektu, kako odabrani motiv može postati dramatičniji, suptilniji ili jednostavno – drugačiji.

Miljenka Marottija poznajemo prvenstveno kao svjetskog putnika i strastvenog fotografa prirode, divljine i egzotičnih krajeva koji nas, s vremena na vrijeme, iznenadi ciklusom fotografija sasvim drugačije tematike i tako pokazuje svoju silnu znatiželju, maštu i osebujan likovni izričaj.
Pred nama je novo iznenađenje. Miljenko je spustio fotoaparat na tlo, pomaknuo horizont, promijenio perspektivu i otkrio jednu novu vizualnu stvarnost Zagreba, grada koji je već više puta bio njegova inspiracija i fotografski izazov. Zagreb mu je tako postao ponovo promenada kojom će prošetati širokokutnim objektivom i fotografirati gradsku svakodnevicu iz perspektive psa (a dog’s eye view). Izašavši iz uobičajenog okvira promatranja i stvaranja kadra, nestale su poznate vizure Zagreba, gradske su se ulice razlile poput lijene Save, zgrade su tek kulise na obali, ljudi su postali nevažni, obični statisti, pretočeni u vlastite korake. Važan je pas, on je promatrač i on vidi različite teksture pločnika, vidi iscrtanu horizontalnu signalizaciju na kolniku, vidi kotače bicikla i automobila, vidi travnjak s cvijećem i oblutke na obali jezera, vidi papiriće koje je odbacio prolaznik i vidi lišće koje je donio vjetar. I konačno, vidi druge pse, svoje male i velike prijatelje koji šeću ili mirno sjede uz svoje gospodare, vidi zaigranu pseću družinu, vidi žednog basetta uz Manduševac, znatiželjnog dalmatinera i smjernu i strpljivu pudlicu u kavani.
Igrajući se perspektivom, Marotti uočava ono što ljudi u prolazu i ne primijete, nevažne detalje koji baš u toj perspektivi zauzimaju važno mjesto i dočaravaju atmosferu i duh grada, njegovu povijest i njegovu sadašnjost. Zagreb je portretiran na drugačiji, intrigantniji način. Stereotip ulične fotografije s prepoznatljivim motivima grada ustupio je mjesto otkrivanju naoko nepoznatog pa će gledatelj sa zanimanjem pokušati otkriti o kojoj se ulici, trgu ili parku radi.

Nije lako iz te pozicije snimiti smislene, zanimljive i dobro kadrirane prizore. Trebalo je mnogo volje, hrabrosti i upornosti da se izoliraju posve obične, usputne svakodnevne scene koje će se u konačnici pretvoriti u slijed od 53 crno bijelih fotografija.
Marotti se i ovom izložbom dokazao kao svestrani autor koji besprijekorno realizira svaku svoju zamisao u visokoj estetskoj kvaliteti i na originalan način.

Neda Rački, EFIAP/g

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *