Mali savjeti – Kako snimiti dobre fotografije vatrometa

Kako nam se približava sezona vatrometa nije na odmet malo ponoviti gradivo i ispolirati svoje vještine koje nam mogu zatrebati i kroz cijelu godinu.

Kako nam se približava sezona vatrometa nije na odmet malo ponoviti gradivo i ispolirati svoje vještine koje nam mogu zatrebati i kroz cijelu godinu.
U vrijeme analognih fotoaparata fotografirati vatromet nije bilo jednostavno (obično bi završilo sa “prekrasnom” crnom fotografijom), no danas sa svim prednostima digitalne opreme dovoljno je samo držati se par osnovnih načela.

  1. Pronađite mjesto daleko od gužve i električnih žica(!). Povišen položaj na nekakvom brežuljku bio bi idealan. Sve u svemu bilo bi dobro malo izvidjeti teritorij unaprijed.
  2. Postavite brzinu zatvarača na 1 sekundu ili dulje. Nemojte se bojati da ćete preeksponirati fotografije.
  3. Koristite što niži ISO, odnosno poželjno je što manje digitalnog šuma.
  4. Koristite stativ. Ako ga nemate stavite fotoaparat na nešto stabilno i sigurno.
  5. Isključite blic. Da biste fotografirali svjetlo, ne treba vam još dodatnog svjetla. ;)
  6. Fotografirajte u RAW formatu. Potrebno je što više digitalnog materijala na fotografiji, kako bi se mogle napraviti naknadne prilagodbe i fina podešavanja.

Usmjerite fotoaparat prema gore i fotografirajte (bilo bi dobro uključiti i samookidanje ili timer). Ključno je predvidjeti moment eksplozije. Na početku ćete vjerojatno dobiti dosta neuspjelih snimaka, ali kako će predstava odmicati i vi ćete uhvatiti ritam. Eksperimentirajte. Uostalom, ponavljanje je majka učenja.